ولتاژ باتری
0

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ولتاژ باتری
ولتاژ باتری
مازندران-بابلسر-بلوار شهید ذوالفقاری-جنب پمپ بنزین کشوری

5 عملی که نباید در خودرو های اتوماتیک انجام داد

5 عملی که نباید در خودرو های اتوماتیک انجام داد

سال 1940 گیربکس اتوماتیک برای اولین بار توسط شرکت الدزمبیل بر روی اتومبیل قرار گرفت . در آن زمان که تراکم خودرو ها بسیار کم بود، این آپشن صرفا یک امکان تجملاتی به حساب میامد.

اما رفته رفته با افزایش تعداد خودرو ها در دنیا، گیربکس اتوماتیک طرفدار پیدا کرد و هم اکنون خرید خودرو ی شهری اتوماتیک برای بیشتر مردم اولویت به شمار می رود..

5 عملی که نباید در خودرو های اتوماتیک انجام داد|ولتاژ باتری

5 عملی که نباید در خودرو های اتوماتیک انجام داد|ولتاژ باتری

مورد 1: خلاص گیربکس در حین حرکت

 

این کار علاوه بر کاهش کنترل شما بر روی خودرو، باعث فشار مضاعف به شیر برقی های گیربکس خواهد شد. برای مثال جعبه دنده

ی خودروی 206 تیپ 6 با کد AL4 که از ساده ترین گیربکس های اتوماتیک به شمار می رود، 8 عدد شیر برقی دارد که 2 تای آن در

معرض خرابی است.

5 عملی که نباید در خودرو های اتوماتیک انجام داد|ولتاژ باتری

5 عملی که نباید در خودرو های اتوماتیک انجام داد|ولتاژ باتری

مورد 2: استفاده از حالت خلاص ( N یا Neutral ) برای لانچ کردن

 

شاید عبارت لانچ را شنیده باشید. اصطلاحا به حرکت خودرو از حالت سکون با بیشترین گشتاور ممکن و حداقل هرزگزدی را لانچ می

گویند. این عمل در خودرو های دنده ای با بالا بردن دور موتور و رها کردن ناگهانی کلاچ میسر می شود. اما دیده شده که بعضی افراد

لانچ کردن با خودرو های گیربکس اتوماتیک را مشابه خودرو های دنده ای می دانند.

 

 

دنده را در حالت N یا خلاص گذاشته، دور موتور را بالا می برند و دنده را در حالت ِ Dیا Drive قرار می دهند . در واقع باید گفت این

حرکت آسیب جدی به گیربکس های اتوماتیک وارد خواهد کرد و امکان ایجاد هزینه های میلیونی برای صاحب خودرو وجود دارد.

به طور کل گیربکس های اتوماتیک برای خودرو های شهری جهت آرامش و سهولت در رانندگی و مصرف سوخت پایین طراحی می

شوند و مناسب برای شتاب گیری های ناگهانی و رانندگی پر فشار نیستند.

 

5 عملی که نباید در خودرو های اتوماتیک انجام داد|ولتاژ باتری

5 عملی که نباید در خودرو های اتوماتیک انجام داد|ولتاژ باتری

 

مورد 3: تعویض حالت دنده در حین حرکت

در هر زمان که مجبور هستید به طور متوالی حرکت به عقب و جلو داشته باشید، همانند دور زدن در خیابان های کم عرضه یا پارک کردن در جای پارک کوچک، سعی کنید

ابتدا کامل توقف کنید و بعد دنده را از حالت D به R یا برعکس تغییر وضعیت دهید.

تغییر حالت دنده در بین حین حرکت به گیربک فشار وارد می کند.

نکته: قرار دادن گیربکس از حالت D به حالت دستی ( تیپ ترونیک) یا مود های پیشفرض گیربکس مانند حالت اسپورت/برفی مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

5 عملی که نباید در خودرو های اتوماتیک انجام داد|ولتاژ باتری

5 عملی که نباید در خودرو های اتوماتیک انجام داد|ولتاژ باتری

 

مورد 4: خلاص کردن برای توقف های کوتاه

 

سعی کنید در ترافیک و چراغ قرمز هایی که توقف خودرو کمتر از 2 دقیقه است، گیربکس را خلاص نکنید.

زمانی که گیربکس در حالت D قرار دارد و شما توقف می کنید، گیربکس در دنده 1 می ماند و تنها درگیری موتور و گیربکس، جریان

های گردابی روغن هیدرولیک داخل توربین است که به دلیل دور پایین موتور، بسیار ناچیز است.

 

 

5 عملی که نباید در خودرو های اتوماتیک انجام داد|ولتاژ باتری

5 عملی که نباید در خودرو های اتوماتیک انجام داد|ولتاژ باتری

 

مورد 5: توقف کامل با دنده P

برای توقف کامل ( پارک کردن ) ابتدا ایست کامل کنید، سپس دنده را در حالت N قرار داده، ترمز دستی را بکشید و پایتان را از روی ترمز بردارید تا وزن خودرو بر روی چرخ های عقب بیفتد.

سپس دنده را در حالت P یا Park بگذارید. در غیر این صورت فشار وزن خودرو بر روی گیربکس خواهد افتاد که برای جعبه دنده های اتوماتیک مضر است.

 

 

 

فروش، پایان یک معامله نیست
آغاز یک تعهد است

✳️ دانستنی‌های فنی خودرو را در کانال ولتاژباتری دنبال کنید.

تلگرام 👇

🆔 https://t.me/voltajbattery

اینستاگرام👇

🆔 https://instagram.com/voltajbattery?igshid=16alr5zlze4vm

سایت👇

🌐 https://www.voltajbattery.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0