ولتاژ باتری
0

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ولتاژ باتری
ولتاژ باتری
مازندران-بابلسر-بلوار شهید ذوالفقاری-جنب پمپ بنزین کشوری

چقدر بنزین بزنیم که برای ماشین ضرر نداشته باشه؟

چقدر بنزین بزنیم که برای ماشین ضرر نداشته باشه؟

پیشنهاد می‌کنیم دقیقا به اندازه مناسب باک بنزین خودرویتان را پر کنید 

وقتی نازل جریان بنزین را قطع کرد دیگر ادامه ندهید. با این کار نه تنها از آسیب به خودرویتان و از خطرات احتمالی جلوگیری می‌کنید، بلکه پولتان را هم هدر نخواهید داد.

 

چقدر بنزین بزنیم که برای ماشین ضرر نداشته باشه؟|ولتاژ باتری

چقدر بنزین بزنیم که برای ماشین ضرر نداشته باشه؟|ولتاژ باتری نمایندگی_صبا_باتری_مازندران,نمایندگی_صپاهان_باتری_مازندران,ولتاژ_باتری_مازندران

بنزین زدن یکی از کارهاییه که هر راننده‌ای بارها انجام می‌ده؛ اما بیشتر افراد معمولاً به نحوه و کیفیت سوخت‌گیری در جایگاه پمپ بنزین چندان توجه نمی‌کنند و اصرار عجیبی به پرکردن کامل باک بنزین دارن.

غافل از اینکه این‌ کار چه مشکلاتی را می‌تونه در پی داشته باشه.

برای بنزین زدن پس از مراجعه به یکی از جایگاه‌های سوخت‌گیری، باید با کمک نازل پمپ‌ بنزین سوخت را به باک ماشین بریزید.

نازل طوری طراحی شده که خودش مقدار مناسب بنزین را تشخیص داده و بعد از پر‌شدن باک خودرو، با یک صدای کلیک و به‌صورت خودکار جریان بنزین را قطع می‌کنه.

این کار برای جلوگیری از خطراتی که پر کردن باک به دنبال داره انجام می‌گیره.

چرا نباید باک بنزین را کاملا پر کرد؟

پر کردن باک خودرو خطراتی را به دنبال داره که عبارت‌اند از:

آسیب به خودرو

در خودرو قطعه‌ای مهم به نام کنیستر وجود داره که بیشتر مردم از وجود آن و اهمیتی که در سیستم سوخت خودرو بی‌اطلاع‌اند. نازل با قطع جریان بنزین به باک خودرو، درواقع از کنیستر محافظت می‌کنه.

چقدر بنزین بزنیم که برای ماشین ضرر نداشته باشه؟|ولتاژ باتری

چقدر بنزین بزنیم که برای ماشین ضرر نداشته باشه؟|ولتاژ باتری نمایندگی_صبا_باتری_مازندران,نمایندگی_صپاهان_باتری_مازندران,ولتاژ_باتری_مازندران

بنزین به‌دلیل ماهیت شیمیایی خود، مقداری بخار تولید می‌کنه که تجمع بیش‌از‌حد این بخارها در باک بنزین، می‌تونه خطر‌آفرین باشه. به‌همین‌دلیل در خودروهای امروزی برای کنترل بخار بنزین از کنیستر استفاده شده است.

کنیستر نوعی فیلتر است که در آن پر از زغال فعال‌شده. زغال فعال‌شده به‌صورت دائمی، بخارات بنزین را جذب می‌کنه و آن را به مسیر سوخت برمی‌گردونه. مایع بنزین روی کنیستر اثرات منفی می‌گذارد.

این تأثیرات مخرب پس از مدتی باعث خراب شدن کنیستر می‌شه و مجبور خواهید شد آن را تعویض کنید که هزینه زیادی هم روی دستتان می‌گذارد.

زیان آور بودن بخارهای بنزین برای افراد و محیط‌زیست

 

نگهداری سیستم خنک کننده خودرو در تابستان |ولتاژ باتری

چقدر بنزین بزنیم که برای ماشین ضرر نداشته باشه؟|ولتاژ باتری

ولتاژ باتری (اولین مجتمع تخصصی برق خودرو در مازندران) 

نمایندگی رسمی صبا باتری و سپاهان باتری در مازندران 

 با بیش از 20 سال فعالیت 

فروش بالا و پایین دارد / این خدمات است که می ماند 

مازندران / بابلسر / بعد از پل شازده رودخانه / جنب پمب بنزین

 

اگر کنیستر آسیب ببیند، سیستم جذب و فیلتر بخارات بنزین نمی‌تونه وظایف خود را به درستی انجام بده. به‌همین‌دلیل این بخارات مضر به محیط وارد می‌شه و هوا را آلوده می‌کنه که برای سلامتی افراد خطرناکه.

علاوه بر آن پرکردن باک بنزین ممکنه سبب سرریز شدن آن روی زمین بشه که نه تنها محیط را آلوده و لباستان را کثیف می‌کنه، بلکه ممکن است خطر آتش‌سوزی و انفجار را در جایگاه سوخت‌گیری به دنبال داشته باشه.

 

چقدر بنزین بزنیم که برای ماشین ضرر نداشته باشه؟|ولتاژ باتری

چقدر بنزین بزنیم که برای ماشین ضرر نداشته باشه؟|ولتاژ باتری نمایندگی_صبا_باتری_مازندران,نمایندگی_صپاهان_باتری_مازندران,ولتاژ_باتری_مازندران

با اتلاف بنزین پولتان را دور می‌ریزید

وقتی باک بنزین بیش‌ازحد پر می‌شه، راهی برای جا دادن بنزین بیشتر در آن وجود نداره.

متأسفانه عده‌ای از افراد پس از اینکه نازل پمپ بنزین جریان را قطع کرد، باز هم به زدن ادامه می‌دهند، زیرا می‌خواهند به یک عدد رند برسند و هنگامی که به عدد مورد نظر نزدیک می‌شوند،

شروع به فشردن لحظه‌ای نازل می‌کنند، با این تصور که بیشتری در باک جا می‌شه.

اگر فکر می‌کنید با فشار دادن مجدد و چندباره نازل یا بیرون کشیدن آن تا دهانه باک ، بنزین بیشتری وارد باک می‌کنید، باید بگوییم سخت در اشتباه هستید.

دلیلش اینه که پمپ‌بنزین‌ها به سیستم بازیابی بخار مجهز هستند. این بدان معناست که وقتی باک پر می‌شه و نازل جریان را قطع می‌کنه، پمپ مقدار اضافی سوخت را به‌سمت مخزن برمی‌گردونه.

این کار به این دلیل صورت می‌گیره که اطمینان حاصل بشه بخارهای اضافی فرار نمی‌کنه و وارد محیط نمی‌شه.

چقدر بنزین بزنیم که برای ماشین ضرر نداشته باشه؟|ولتاژ باتری

چقدر بنزین بزنیم که برای ماشین ضرر نداشته باشه؟|ولتاژ باتری نمایندگی_صبا_باتری_مازندران,نمایندگی_صپاهان_باتری_مازندران,ولتاژ_باتری_مازندران

 

البته این بدان معنا نیست که دستگاه محاسبه سوخت در جایگاه، میزان سوخت اضافه‌ای را که به زور سعی داشتید در باک بریزید حساب نمی‌کنه! در واقع شما آن میزان بنزینی را که به‌دلیل پر بودن باک به مخزن برگشته است را هم پرداخت می‌کنید.

چگونه به شکل صحیح بنزین بزنیم

پس از وارد شدن به جایگاه و قرار گرفتن در کنار یکی از پمپ‌های سوخت، ماشین را خاموش کنید و پیاده شوید. کارت سوخت را در کارتخوان مربوطه قرار دهید و سرپوش باک را باز کنید.

نازل را برداشته و به شکل ایمن درون باک خودرو قرار دهید. آن را کمی فشار دهید تا به خوبی در جای خود قرار بگیره. سپس باید ماشه نازل را فشار دهید تا بنزین را به درون باک پمپاژ کنید.

امروزه در تمام نازل‌ها دارای مکانیسم متوقف کردن خودکار جریان هستند. به این صورت که وقتی باک به اندازه مجاز پر شد، با یک صدای کلیک، خودبه‌خود جریان سوخت قطع می‌شه.

دیگر ماشه نازل را فشار ندهید.

نازل را از باک خارج کنید و اجازه بدید آخرین قطره‌ها هم درون باک بریزند. وقتی دیگر چکه نکرد، نازل را سرجای خودش قرار دهید.

اگر احیانا چند قطره از نازل ریخت مراقب باشید، روی لباس و کفشتان نریزه. شاید خطرناک نباشه، اما می‌تونه بوی بدی داشته باشه.

چقدر بنزین بزنیم که برای ماشین ضرر نداشته باشه؟|ولتاژ باتری

چقدر بنزین بزنیم که برای ماشین ضرر نداشته باشه؟|ولتاژ باتری نمایندگی_صبا_باتری_مازندران,نمایندگی_صپاهان_باتری_مازندران,ولتاژ_باتری_مازندران

درپوش باک را ببندید و کارت سوخت را بردارید. اگر مابه‌التفاوت دارد آن را پرداخت کنید. ماشین را روشن کرده و حرکت کنید.

نازل را از باک خارج کنید و اجازه بدهید آخرین قطره‌ها هم درون باک بریزند. وقتی دیگر چکه نکرد، نازل را سرجای خودش قرار دهید.

اگر احیانا چند قطره از نازل ریخت مراقب باشید روی لباس و کفشتان نریزد. شاید خطرناک نباشد اما می‌تواند بوی بدی داشته باشد.

درپوش باک را ببندید و کارت سوخت را بردارید. اگر مابه‌التفاوت دارد آن را پرداخت کنید. ماشین را روشن کرده و حرکت کنید.

پیشنهاد می‌کنیم دقیقا به اندازه مناسب باک خودرویتان را پر کنید و وقتی نازل جریان را قطع کرد دیگر ادامه ندهید.

با این کار نه تنها از آسیب به خودرویتان و از خطرات احتمالی جلوگیری می‌کنید، بلکه پولتان را هم هدر نخواهید داد.

برای غلبه بر متوقف کردن جریان توسط نازل راه های زیادی وجود دارد

برخی از مردم مجددا بر روی دستگیره نازل فشار می آورند تا دوباره داخل باک شود و نازل متوقف گردد و این کار را تا پر شدن کامل باک انجام می دهند.

برخی دیگر از مردم نازل را تا گردنه فیلتر از باک خارج می کنند تا نتواند جریان را قطع کند.

چقدر بنزین بزنیم که برای ماشین ضرر نداشته باشه؟|ولتاژ باتری

چقدر بنزین بزنیم که برای ماشین ضرر نداشته باشه؟|ولتاژ باتری نمایندگی_صبا_باتری_مازندران,نمایندگی_صپاهان_باتری_مازندران,ولتاژ_باتری_مازندران

در هر دو روش ممکن است به داخل کنیستر وارد شود و بر روی زمین بریزد. ریختن بر روی زمین خطرات زیادی را به همراه دارد بنابراین ایستگاه های پمپ از این کار جلوگیری می کنند. پر کردن باک خودرو باعث ریخته شدن بر روی لباس راننده و زمین میشود.

 

تازه ترین دانستنی فنی خودرویی را درتلگرام و اینستاگرام(voltajbattery@)ولتاژ باتری دنبال کنید.

 

چقدر بنزین بزنیم که برای ماشین ضرر نداشته باشه؟|ولتاژ باتری

چقدر بنزین بزنیم که برای ماشین ضرر نداشته باشه؟|ولتاژ باتری

ولتاژ باتری (اولین مجتمع تخصصی برق خودرو در مازندران) 

نمایندگی رسمی صبا باتری و سپاهان باتری در مازندران 

 با بیش از 20 سال فعالیت 

فروش بالا و پایین دارد / این خدمات است که می ماند 

مازندران / بابلسر / بعد از پل شازده رودخانه / جنب پمب بنزین

 

مدیر فروش : 09021178410

دفتر مرکزی: 011.35346660

تلگرام  https://t.me/voltajbattery

اینستاگرام https://www.instagram.com/voltajbattery

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0