ولتاژ باتری
0

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ولتاژ باتری
ولتاژ باتری
مازندران-بابلسر-بلوار شهید ذوالفقاری-جنب پمپ بنزین کشوری

همه چیز درباره باتری خودرو

همه چیز درباره باتری خودرو

باتری یکی از قوی‌ترین قطعات خودرو است

که چون در هنگام کار سر و صدایی تولید نمی‌کند، اغلب تا پایان طول عمر آن از معایب آن خبردار نمی‌شویم.

باتری خودرو یک منبع تولید کننده جریان الکتریسیته است که جریان مورد نیاز مصرف کننده‌ها را تامین می‌کند. در حقیقت باتری و دینام تواما جریان مصرف کننده‌ها را تامین می‌کنند.

 

دینام و باتری هر دو تولید کننده‌ جریان هستند، ولی دلیل استفاده از هر دو در یک مجموعه به خاطر این است که دینام نیروی خود را از موتور می‌گیرد و با خاموش شدن موتور، از کار می‌افتد.

همه چیز درباره باتری خودرو |ولتاژ باتری

همه چیز درباره باتری خودرو |ولتاژ باتری نمایندگی_صبا_باتری_مازندران,نمایندگی_سپاهان_باتری_مازندران,ولتاژ_باتری

 

اگر بخواهیم در زمانی که دینام جریان تولید نمی‌کند مصرف کننده‌ای را به کار اندازیم، از باتری استفاده می‌کنیم، چون نیروی باتری به صورت یک انرژی ذخیره شده می‌باشد.

مخصوصا برای راه اندازی موتور و به کار انداختن استارت از جریان باتری استفاده می‌کنیم. در خودرو‌ها از باتری‌های سرب اسیدی قابل شارژ استفاده می‌شود.

 

محافظت از باتری خودرو

 

باتری از جمله قطعاتی است که تا آخرین ساعات عمر به وظیفه اصلی خود یعنی برق رسانی به استارت خودرو و ایجاد جریان برای عمل احتراق در موتور و روشن شدن خودرو عمل می‌کند.

همه چیز درباره باتری خودرو |ولتاژ باتری

همه چیز درباره باتری خودرو |ولتاژ باتری نمایندگی_صبا_باتری_مازندران,نمایندگی_سپاهان_باتری_مازندران,ولتاژ_باتری

جالب است که خودرو‌های اولیه به دلیل نداشتن سیستم‌های برقی، فاقد باتری بودند. در این خودور‌ها استارت به وسیله یک هندل راه اندازی می‌شد.

با اضافه شدن استارتر برقی به خودروها، کمپانی‌های خودروسازی از باتری برای تامین جریان برق آن استفاده کردند.

 

عملکرد باتری خودرو

 

از شدت جریان‌های متفاوتی برخوردارند. جریان باتری با ورود به استارت خودرو موجب چرخش میل لنگ و سپس روشن شدن خودرو می‌شود.

علاوه بر روشن شدن خودرو، تامین برق مورد نیاز سایر قطعات نظیر چراغ، کولر، سیستم پخش و سایر بخش‌های الکتریکی خودرو نیز بر عهده باتری است.

 

همه چیز درباره باتری خودرو |ولتاژ باتری

همه چیز درباره باتری خودرو |ولتاژ باتری

ولتاژ باتری (اولین مجتمع تخصصی برق خودرو مازندران )

ارایه انواع باتری خودرویی بصورت کلی و جزئی

خدمات پس از فروش رایگان 50 ماهه

فروش انواع لوازم برقی خودرویی

ولتاژ باتری ، متمایز دیگران

 

بنابراین واضح است که باتری تا زمانی که خودرو روشن باشد در حال مصرف شدن است. پس قطعه‌ای به نام دینام وظیفه شارژ مجدد باتری را بر عهده می‌گیرد.

علائم کلی خرابی باتری و چرایی آن

همه چیز درباره باتری خودرو |ولتاژ باتری

همه چیز درباره باتری خودرو |ولتاژ باتری نمایندگی_صبا_باتری_مازندران,نمایندگی_سپاهان_باتری_مازندران,ولتاژ_باتری

باتری‌های خودرو به دو دسته‌تر یا اسیدی و اتمی تقسیم می‌شوند. نمونه‌های‌تر در خودرو‌های قدیمی و نوع اتمی چند سالی است که در خودرو‌های جدید داخلی و خارجی استفاده می‌شود.

خرابی باتری به‌خصوص در نمونه‌های‌تر سه نشانه ساده دارد:

استارت نخوردن خودرو

 

باتری‌ها به طور معمول حدود ۳ الی ۴ سال عمر می‌کنند که بسته به نوع استفاده، عمر مفید آن‌ها می‌تواند کاهش یا افزایش یابد. چراغ‌ها نخستین عامل اثرگذار بر عمر باتری‌ها هستند.

هر چه چراغ‌های خودرو بیشتر روشن باشد و یا چراغ‌های اضافه به خودرو افزوده شود فشار بیشتری به وارد می‌شود.

همه چیز درباره باتری خودرو |ولتاژ باتری

همه چیز درباره باتری خودرو |ولتاژ باتری نمایندگی_صبا_باتری_مازندران,نمایندگی_سپاهان_باتری_مازندران,ولتاژ_باتری

 

دومین عامل اثرگذار بر عمر مفید باتری کولر خودرو است.

روشن شدن کولر خودرو موجب افزایش فشار بر روی چندین موتور الکتریکی خواهد شد که آسیب پذیرترین آن‌ها پمپ بنزین خواهد بود.

پمپ بنزین انرژی مورد نیاز خود را از  تامین می‌کند و معمولا بر اثر نوسانات برق خودرو نیز به سرعت می‌سوزد.

در نتیجه اگر به طور دائم از کولر خودرو استفاده می‌کنید، به منظور کاهش فشار بر روی باتری و جلوگیری از خرابی پمپ بنزین از باتری‌های با آمپر بالا استفاده کنید.

افزون بر موارد فوق، ممکن است عملکرد ضعیف باتری متاثر از عملکرد دینام خودرو باشد. بنابراین، جدا از تست باتری بهتر است به صورت دوره‌ای دینام و تسمه آن مورد بررسی قرار گیرد.

همچنین نوع رانندگی ما نیز بر عمر باتری اثر می‌گذارد.

باتری‌ها پس از استارت خودرو بخش زیادی از شارژ خود را از دست می‌دهند و برای شارژ مجدد توسط دینام به زمان نیاز دارند.

حال اگر خودرو دائما در مسیر‌های کوتاه خاموش و روشن شود باتری نه تنها زمانی برای شارژ مجدد نمی‌یابد بلکه برای استارت جدید نیز بخشی از ظرفیت خود را از دست می‌دهد.

 

همه چیز درباره باتری خودرو |ولتاژ باتری

همه چیز درباره باتری خودرو |ولتاژ باتری نمایندگی_صبا_باتری_مازندران,نمایندگی_سپاهان_باتری_مازندران,ولتاژ_باتری

 

تشخیص خرابی باتری‌های اتمی

تشخیص خرابی باتری‌های اتمی به‌آسانی نمونه‌های اسیدی نیست. خودروسازان برای سهولت در انجام این کار یک چراغ هشدار در پنل پشت فرمان تعبیه کرده‌اند.

روشن شدن این چراغ به معنای اتمام عمر مفید باتری است و باید در اسرع وقت آن را تعویض کرد.

هرچند ممکن است تا هفته‌ها نیز بدون بروز مشکلی خاص به رانندگی خود ادامه دهید، اما در هر صورت دیر یا زود خودروی شما در خیابان خاموش خواهد کرد.

تشخیص خرابی باتری‌های اسیدی

در باتری‌تر می‌توانید با کنترل سطح آب باتری از سلامت آن مطمئن شوید. میزان آب باتری معمولاً باید ۱۰ تا ۱۵ میلی‌متر بالاتر از صفحات سربی نصب‌شده در داخل آن باشد.

 

همچنین به قطراتی که در زیر خودرو چکه می‌کنند نیز توجه کنید.

این قطرات ممکن است از باتری باشد و نشانه نشت آب از آن است. با توجه به اینکه این آب خاصیتی اسیدی دارد می‌تواند موجب خوردگی و پوسیدگی قطعات زیر باتری شود.

 

همه چیز درباره باتری خودرو |ولتاژ باتری

همه چیز درباره باتری خودرو |ولتاژ باتری نمایندگی_صبا_باتری_مازندران,نمایندگی_سپاهان_باتری_مازندران,ولتاژ_باتری

بررسی کردن باتری خودرو

 

به طور کلی دو نوع باتری برای خودرو‌ها وجود دارد. باتری‌های اسیدی یا‌تر که در اتومبیل‌های قدیمی نصب شده و باتری‌های اتمی که چند سالی است بر روی خودرو‌ها قرار می‌گیرد.

 

باتری‌های اسیدی دارای صفحات سربی هستند. به منظور بررسی کردن این نوع باتری باید درپوش محفظه‌های آن را بردارید و سطح آب باتری را کنترل کنید.

 

آب باتری باید حدود ۱۵ میلیمتر بالاتر از صفحات سربی باشد.

افزون بر این می‌توانید دو قطب باتری را با یک سیم ضخیم به یکدیگر متصل کنید. اگر آب باتری در هر یک از محفظه‌ها به جوشش افتاد آن خانه باتری خراب است و بهتر است  تعویض شود.

 

تشخیص خرابی باتری‌های اتمی به صورت چشمی صورت می‌گیرد.

بر روی این باتری‌ها یک چشمی یا نشانگر قرار دارد.

این چشمی در واقع یک اسیدسنج است که غلظت اسید داخل باتری را اندازه گیری کرده و با توجه آن تغییر رنگ می‌دهد. رنگ‌های این چشمی به شرح زیر است:

 

رنگ سبز: به معنای سلامت و شارژ بودن باتری است

 

رنگ سیاه یا قرمز: به معنای پایین بودن شارژ باتری است

 

رنگ سفید: به معنای تخلیه کامل باتری است که در اغلب موارد باید باتری خودرو تعویض شود.

همه چیز درباره باتری خودرو |ولتاژ باتری

همه چیز درباره باتری خودرو |ولتاژ باتری نمایندگی_صبا_باتری_مازندران,نمایندگی_سپاهان_باتری_مازندران,ولتاژ_باتری

دلیل خالی شدن 

خالی شدن باتری و روشن نشدن خودرو آن هم درست هنگامی‌که عجله دارید از معضلاتی است که کم و بیش برای اکثر رانندگان اتفاق می‌افتد.

رخدادی که با علائم دیگری نظیر کم نور بودن چراغ‌ها و روشن نشدن پنل پشت فرمان همراه است و گاهی چاره‌ای جز تعویض باتری

نمی‌گذارد؛ اما دلیل این ماجرا چیست؟ در ادامه به ۳ دلیل عمده برای خالی شدن اشاره می‌شود.

 

استفاده از باتری هنگام خاموش بودن خودرو

 

احتمالاً خودرو‌هایی که در گوشه خیابان با چراغ روشن پارک شده‌اند، دیده‌اید. خودرو‌هایی که ساعت‌ها به حال خود رها می‌شوند و بعد از سوارشدن در آن‌ها به‌سختی استارت می‌خورند.

این اتفاق اگر برای مدتی طولانی رخ دهد به‌طور حتم موجب خالی شدن می‌شود.

 

البته امروزه خودرو‌ها به سیستم‌های هشداردهنده‌ای مجهز هستند که بلافاصله پس از خاموش کردن خودرو روشن بودن چراغ‌ها را اعلام می‌کند.

 

تازه ترین دانستنی فنی خودرویی را درتلگرام و اینستاگرام(voltajbattery@)ولتاژ باتری دنبال کنید.

 

همه چیز درباره باتری خودرو |ولتاژ باتری

همه چیز درباره باتری خودرو |ولتاژ باتری

 

ولتاژ باتری (اولین مجتمع تخصصی برق خودرو در مازندران) 

نمایندگی رسمی صبا باتری و سپاهان باتری در مازندران 

 با بیش از 20 سال فعالیت 

فروش بالا و پایین دارد / این خدمات است که می ماند 

مازندران / بابلسر / بعد از پل شازده رودخانه / جنب پمب بنزین

 

مدیر فروش : 09021178410

دفتر مرکزی: 011.35346660

تلگرام  https://t.me/voltajbattery

اینستاگرام https://www.instagram.com/voltajbattery

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0