ولتاژ باتری
0

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ولتاژ باتری
ولتاژ باتری
مازندران-بابلسر-بلوار شهید ذوالفقاری-جنب پمپ بنزین کشوری

نگهداری سیستم خنک کننده خودرو در تابستان

نگهداری سیستم خنک کننده خودرو در تابستان

در اینجا راه هایی برای نگهداری از سیستم خنک کننده به شما ارائه می دهیم

تابستان نزدیکه و با آمدن تابستان ، هوای گرمتر، تعطیلات، و سفرهای طولانی تر نیز خواهند آمد .

دلسرد نشوید اما اگر سیستم خنک کننده ی خودرو به خوبی کار نکنه، همه چیز را برای سرنشینان خودرو به یک کابوس تبدیل می کنه.

چون در واقع ناکارآمدی سیستم خنک کننده باعث خراب شدن خودرو می شه. اجازه ندهید که چنین وضعیتی پیش بیاد .

نگهداری سیستم خنک کننده خودرو در تابستان |ولتاژ باتری

نگهداری سیستم خنک کننده خودرو در تابستان |ولتاژ باتری

 

مایع خنک کننده

در واقع همون ضد یخه که بصورت نصف به نصف با آب رادیاتور ماشن باید ترکیب بشه و این ترکیب انبساط حجمی داره و با این وجود، خالی گذاشتن 5 درصد حجم کل سیستم خنک کننده الزامیه.

اگر مایع خنک کننده به صورت دوره ای جایگزین نشه، تاثیر اون در جلوگیری از خوردگی سیستم خنک کننده از بین می ره و قابلیت خنک کنندگی اش رو از دست می ده .

و همچنین میزان اون نیز باید همیشه چک بشه و اگه مایع خنک کننده تمام بشه ، موتور خودرو به علت دمای بالا از کار خواهد افتاد .

رادیاتور

نگهداری سیستم خنک کننده خودرو در تابستان |ولتاژ باتری

نگهداری سیستم خنک کننده خودرو در تابستان |ولتاژ باتری

 

اگر از مایع خنک کننده با قابلیت ضد خوردگی خود استفاده نشه یا به صورت دوره ای تعویض نشه، ممکنه رادیاتور دچار خوردگی بشه . خوردگی رادیاتور.

باعث سوراخ شدن اون می شه و در این صورت دیگر قابلیت به جریان درآوردن مایع خنک کننده را نداره.

یادمون نره هر چند وقت یکبار به متخصص مراجعه کنید تا رسوبات و خوردگی رادیاتور و سیستم خنک کننده را برطرف کنه . همچنین گرفتگی هایی .

مانند کاغذ، برگ، حشره یا سایر اشیاء را باید بوسیله یک برس پلاستیکی نرم با محلول آب و صابون برطرف کرد؛ چراکه اگر سر راه جریان مایع قرار بگیره، جریان اون رو متوقف می کنه .

آسیب دیدگی سیستم و یا رادیاتور دراثر برخورد سنگ و یا اشیاء دیگر رو چک کنید و در صورت مشاهده ی نشتی یا فرورفتگی اون رو برطرف کنید .

 

نگهداری سیستم خنک کننده خودرو در تابستان |ولتاژ باتری

نگهداری سیستم خنک کننده خودرو در تابستان |ولتاژ باتری

 

یادمون نره اگه به درستی از رادیاتور نگهداری کنیم، سیال خنک کننده را چند سال یکبار (طبق توصیه سازنده) تعویض کنیم و کل سیستم خنک کننده را به درستی هواگیری کنیم، احتمالا رادیاتور به اندازه کل عمر خودرو کار می کنه.

تسمه ها و شیلنگ ها

این وسایل از لاستیک تهیه شده اند و به مرور زمان پوسیده و فرسوده می شوند .

به طور تقریبی هر چهار سال یک بار یا باید اونها رو تعویض کنید. انجام بررسی های مرتب برای پیدا کردن هر گونه نشانه خرابی و فرسودگی ضروریه. ترک خوردگی تسمه ها یا نقاط نرم شده یا باد کرده روی شلنگ ها باید برطرف بشه .

نگهداری سیستم خنک کننده خودرو در تابستان |ولتاژ باتری

نگهداری سیستم خنک کننده خودرو در تابستان |ولتاژ باتری

پمپ آب

در بسیاری از خودروها ، پمپ آب بوسیله تسمه تایم کار می کنه. از اونجایی که تسمه تایم باید مرتب تعویض بشه، بیشتر متخصصان معتقدند که معقولانه تر اینه که پمپ رو نیز همزمان با تعویض تسمه ، تعویض کنید.

شنیدن صدایی شبیه ساییدگی از موتور، خروج بخار از موتور خودرو یا نشتی مایع خنک کننده میتونه از علائم حتمی خرابی پمپ آب باشه؛ اگرم مایع خنک‌کننده کهنه و فرسوده باشه، واتر پمپ هم زنگ خواهد زد

 

درب رادیاتور

اطمینان حاصل کنید که به صورت کامل بسته شده. اطراف اون رو بررسی کنید که نشتی وجود نداشته باشه. در ضمن مراقب باشید که هیچ وقت زمانی که موتور در حال کار است ، درب رادیاتور را باز نکنید .

فن

ممکن است فن‌های خنک کننده به هر دلیلی از جمله قطعی در سیم یا بروز مشکل در سیم پیچ‌های آنها روشن نمی‌شه یا به اندازه کافی دور نمی‌گیره.

نگهداری سیستم خنک کننده خودرو در تابستان |ولتاژ باتری

نگهداری سیستم خنک کننده خودرو در تابستان |ولتاژ باتری

با مراحل تولید خودرو آشنا شوید|ولتاژ باتری

ولتاژ باتری (اولین مجتمع تخصصی برق خودرو در مازندران) 

نمایندگی رسمی صبا باتری و سپاهان باتری در مازندران 

 با بیش از 20 سال فعالیت 

فروش بالا و پایین دارد / این خدمات است که می ماند 

مازندران / بابلسر / بعد از پل شازده رودخانه / جنب پمب بنزین

 

ترموستات

ممکن است ترموستات اتومبیل پس از مدت طولانی کارکرد ضعیف شده و همانند روز اول توانایی باز و بسته کردن مسیر آب را نداشته باشه؛ در این صورت با بسته ماندن و باز نشدن به موقع، مانع گردش آب و فرآیند خنک سازی می‌شه.

نگهداری سیستم خنک کننده خودرو در تابستان |ولتاژ باتری

نگهداری سیستم خنک کننده خودرو در تابستان |ولتاژ باتری

 

یک نکته اساسی هم در تعمیر سیستم خنک کننده باید یادآوری بشه که هرگز ترموستات موتور را در فصل تابستان باز نکنید.

برخلاف نظر اغلب تعمیرکاران و رانندگان، وجود ترموستات بر روی موتور در فصل تابستان نیز ضرورت داره و باعث می شه موتور در

ساعات اولیه صبح و پس از روشن شدن، به سرعت به دمای نرمال برسد و سرد کار نکند.

اگر فکر می کنید وجود ترموستات باعث گرم شدن موتور می شه، از سالم بودن آن مطمئن بشید،

 

نگهداری سیستم خنک کننده خودرو در تابستان |ولتاژ باتری

نگهداری سیستم خنک کننده خودرو در تابستان |ولتاژ باتری

 

سپس بقیه سیستم خنک کاری از جمله رادیاتور، پمپ خنک کاری و تسمه را بررسی و عیب آن را رفع کنید. موتور خودرو در فصل تابستان به زمان کمتری برای گرم شدن نیاز دارد.

سنسور دمای آب

خرابی و یا ایجاد قطعی در سنسور دمای آب یا فشنگی می‌تونه فرمان صحیح و لازم رو برای فن‌ها صادر نکرده و در نتیجه باعث افزایش بی‌رویه دمای مایع خنک کننده بشه.

فشنگی مربوط به آمپر آب

در برخی موارد خرابی فشنگی مربوط به آمپر دمای آب می‌تونه اطلاعات غلط را در اختیار راننده قرار بده، ولی در عمل افزایش دمایی مشاهده نشه.

 

نگهداری سیستم خنک کننده خودرو در تابستان |ولتاژ باتری

نگهداری سیستم خنک کننده خودرو در تابستان |ولتاژ باتری

ضعیف بودن اتصال بدنه

 در قسمت‌های مختلف بدنه تمامی خودرو‌ها، اتصالاتی بنام اتصال بدنه تعبیه شده که این اتصالات به قطب منفی باتری خودرو متصل هستند.

در بسیاری از موارد مشاهده شده ایجاد رسوب و سولفات در این اتصالات موجب ضعیف شدن آنها می‌شه و یکی از مشکلاتی که

ضعیف شدن این اتصالات ایجاد می‌کنه، ایجاد خطا در دمای آب مایع خنک کننده یا اختلال در کار فن‌هاست.

همچنین ، به علائم کلی زیر که نشان دهنده ی بروز مشکل در سیستم خنک کننده است ، توجه داشته باشید :

  1. نزدیک شدن عقربه دمای خودرو به نزدیکی خط قرمز
  2. شنیدن صدای باد از زیر کاپوت خودرو
  3. مشاهده نشتی یا بخار شدن مایع خنک کننده و استنشاق بوی مخصوص آن
  4. پایین بودن سطح مایع خنک کننده

 

تازه ترین دانستنی فنی خودرویی را درتلگرام و اینستاگرام(voltajbattery@)ولتاژ باتری دنبال کنید.

نگهداری سیستم خنک کننده خودرو در تابستان |ولتاژ باتری

نگهداری سیستم خنک کننده خودرو در تابستان |ولتاژ باتری

ولتاژ باتری (اولین مجتمع تخصصی برق خودرو در مازندران) 

نمایندگی رسمی صبا باتری و سپاهان باتری در مازندران 

 با بیش از 20 سال فعالیت 

فروش بالا و پایین دارد / این خدمات است که می ماند 

مازندران / بابلسر / بعد از پل شازده رودخانه / جنب پمب بنزین

 

مدیر فروش : 09021178410

دفتر مرکزی: 011.35346660

تلگرام  https://t.me/voltajbattery

اینستاگرام https://www.instagram.com/voltajbattery

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0