ولتاژ باتری
0

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ولتاژ باتری
ولتاژ باتری
مازندران-بابلسر-بلوار شهید ذوالفقاری-جنب پمپ بنزین کشوری

نحوه کار سیستم گرمایشی خودرو (Car Heating System)

نحوه کار سیستم گرمایشی خودرو (Car Heating System)

یکی از آپشن ها و بخش های مهم خودرو به هنگام سرما بخاری خودروست

این بخش نه تنها باعث می شود دمای کابین برای آرامش بیش تر سرنشینان کاهش یابد، بلکه با تغییر در دریچه خروجی آن

می توانیم بخار تشکیل شده در شیشه جلو را، که بر اثر اختلاف دمای بین درون و بیرون خودرو به وجود می آید، از بین ببریم

نحوه کار سیستم گرمایشی خودرو (Car Heating System)|ولتاژ باتری

نحوه کار سیستم گرمایشی خودرو (Car Heating System)|ولتاژ باتری

 

سیستم خنک کننده موتور بلافاصله پس از رسیدن دمای موتور به حد خاصی شروع به کار می کند. تشخیص این که در چه دمایی

سیستم خنک کاری شروع به کار کند بر عهده ترموستات (Thermostat) است. این قطعه مانند یک شیر یک طرفه عمل می کند که

در زمان مناسب باز می شود و جریان آب و ضد جوش را وارد موتور می کند. جریان یافتن خنک کننده (Coolant) توسط واترپمپ انجام

می شود.

 

نحوه کار سیستم گرمایشی خودرو (Car Heating System)|ولتاژ باتری

نحوه کار سیستم گرمایشی خودرو (Car Heating System)|ولتاژ باتری

جریان مایع خنک کننده به درون راهگاه های موتور (Water Jackets)

باعث می شود از دما موتور کاسته شود و به دما مایع خنک کننده افزوده شود.

مایع خنک کننده پس از گرم شدن درون موتور وارد رادیاتور خودرو می شود و در آن جا بین مایع خنک کننده و هوای ورودی تبادل

حرارتی صورت می گیرد و از دمای مایع خنک کننده کاسته می شود و دوباره برای جریان یافتن و کاستن از دمای موتور مهیا می

شود.

نحوه کار سیستم گرمایشی خودرو (Car Heating System)|ولتاژ باتری

نحوه کار سیستم گرمایشی خودرو (Car Heating System)|ولتاژ باتری

 

سیستم گرمایی یا بخاری خودرو

از یک رادیاتور کوچک (Heater Core) تشکیل شده است که درون کابین قرار دارد و دارای یک لوله ورودی و یک لوله خروجی است.

مایع خنک کننده قبل از ورود به رادیاتور اصلی خودرو وارد رادیاتور کوچک موجود در کابین خودرو می شود و از طرف دیگر آن خارج می

شود و به سمت رادیاتور اصلی می رود، به این ترتیب، رادیاتور کوچک توسط مایع خنک کننده در جریان، گرم می شود.

 

نحوه کار سیستم گرمایشی خودرو (Car Heating System)|ولتاژ باتری

نحوه کار سیستم گرمایشی خودرو (Car Heating System)|ولتاژ باتری

ولتاژ باتری بابلسر

اولین مجتمع تخصصی برق خودر

فروش انواع باتری خدمات پس از فروش رایگان 50 ماهه

امداد و خدمات 2 ساعته 

 

سیستم تهویه خودرو از یک دمنده یا فن (Blower or Fan)

تبخیرکننده (Evaporator)، دریچه های جریان هوا و بخش کنترلی تشکیل شده است.

 

جریان هوا توسط دمنده تولید می شود و سپس از چگالنده ای که به کمپرسور کولر متصل است، عبور می کند. پس از چگالنده، رادیاتور کوچک بعد از دریچه ای قرار دارد که با توجه به میزان گشایش آن دریچه، گرمای جریان هوا متفاوت می شود.

 

نحوه کار سیستم گرمایشی خودرو (Car Heating System)|ولتاژ باتری

نحوه کار سیستم گرمایشی خودرو (Car Heating System)|ولتاژ باتری

 

موقعیت این دریچه با تغییر در وضعیت دمای خواسته شده در تهویه های اتوماتیک و یا تغییر در درجه قرار گرفته شده در تهویه های

دستی تغییر می کند. هر چه گرمای خواسته شده بیش تر باشد دریچه بازتر می شود و هر چه گرمای خواسته شده کم تر باشد

دریچه بسته تر می شود و هوای خنک ورودی با میزان کم تری از رادیاتور برخورد می کند و در نتیجه، کمی گرم می شود.

نحوه کار سیستم گرمایشی خودرو (Car Heating System)|ولتاژ باتری

نحوه کار سیستم گرمایشی خودرو (Car Heating System)|ولتاژ باتری

در خودروهایی که دارای تهویه دوکاناله (Dual Zone Climate) هستند،

برای هر سمت از یک دریچه استفاده می شود و با توجه به خواسته های واردشده توسط سرنشینان میزان هوای ورودی با رادیاتور

برخورد می کند.

این بخش در خودرو هایی که تهویه اتوماتیک دارند با توجه به درجه حرارتی که شخص انتخاب می کند کنترل می شود و تغییر وضعیت

دریچه رادیاتور نیز توسط موتور الکتریکی صورت می گیرد.

 

نحوه کار سیستم گرمایشی خودرو (Car Heating System)|ولتاژ باتری

نحوه کار سیستم گرمایشی خودرو (Car Heating System)|ولتاژ باتری

 

تست رایگان سیستم برقی خودرو 

دینام / استارت / سیم کشی / برق دزدی / باتری و غیره . . . 

ولتاژ باتری متمایز با دیگران

بابلسر -بعد از پل شازده رودخانه – جنب پمب بنزین

 

 

 

سیستم گرمایشی در خودروهایی که سیستم خنک کاری آن ها به صورت هواخنک است

با خودروهایی که آب‌خنک اند بسیار متفاوت است. در این خودروها هوا برای گرم شدن به سمت منیفولد اگزوز هدایت می شود و پس

از تبادل حرارتی با منیفولد اگزوز وارد کابین می شود.

یکی از مشکلات این سیستم های گرمایشی در زمانی بود که نشتی‌ای در منیفولد اگزوز رخ می داد، با بروز چنین مشکلی گازهای

سمی حاصل از احتراق وارد کابین می شدند و سرنشینان را مسموم می کردند.

 

فروش، پایان یک معامله نیست
آغاز یک تعهد است

✳️ دانستنی‌های فنی خودرو را در کانال ولتاژباتری دنبال کنید.

تلگرام 👇

🆔 https://t.me/voltajbattery

اینستاگرام👇

🆔 https://www.instagram.com/voltajbattery/

سایت👇

🌐 https://www.voltajbattery.ir

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0