کم کردن آب ماشین می تونه چند دلیل داشته باشه
از خرابی در رادیاتور تا نریختن ضد یخ ( ضد جوش ) توی رادیاتوره … به هیچ وجه نباید آب معمولی توی رادیاتور بریزید بلکه باید 75 %آب بدون املاح ( آب مقطر ) به همراه 25% ضدیخ = ضد جوش باید توی رادیاتور ریخته بشه
ضمنا هر سال باید این آب رادیاتور رو بطور کامل عوض کرد یه دوست نازنینی داریم که چند ساله ماشین خریده و میگه آبش فابریکه نباید عوضش کنی !! شما این کار رو نکنید آب فابریک رو بعد از یه سال بریزید بره و دوباره آب تازه توش بریزید به زحمت و هزینه اش می ارزه .

علت کم شدن آب رادیاتور خودرو|ولتاژ باتری فروش_باتری_مازندران,نمایندگی_صبا_باتری,نمایندگی_صپاهان_باتری
باور کنید بخش عمده ای از مشکلات ماشین ( مثل خرابی واتر پمپ و رسوب گرفتن رادیاتور و گرم کردن ماشین و جوش اوردن و سوختن واشر سر سیلندر و … هزینه های هنگفت بخاطر همین آب رادیاتور نامناسبه … ولی کو گوش شنوا …
- سیستم هوا گرفته باشه .
- شیلنگ های رادیات ترک ریز داشته باشه
- بست شیلنگ رادیات شل باشه.
- شیر بخاری یا شیلنگ شیر بخاری نشتی داشته باشه.

علت کم شدن آب رادیاتور خودرو|ولتاژ باتری
ولتاژ باتری (اولین مجتمع تخصصی برق خودرو مازندران )
ارایه انواع باتری خودرویی بصورت کلی و جزئی
خدمات پس از فروش رایگان 50 ماهه
فروش انواع لوازم برقی خودرویی
ولتاژ باتری ، متمایز دیگران
اما راجب به ترکیدگی سر سیلندر؟
اول اگه از ناحیه ی خارجی باشه قطعا بدنه ی سرسیلندر ناحیه ی ترکیده شده دچار زنگ زدگی میشه.اما اگر از ناحیه ی داخلی سرسیلندر باشه فقط باید سرسیلندر رو باز کرد تا متوجه بشی.
بیشتر وقتها دو حالت بیشتر نداره یا واشر سر سیلندرسوخته و یا واتر پمپ اشکال برداشته
اگه واشر باشه که یا توی اب رادیات روغن میزنه یا تو اگزوز اب وارد میشه
و اگه از واتر پمپ باشه ماشین زود گرم میکنه و دیر خنک میشه مخصوصا ً وقتی ازسربالایی بالا می رید .
بیاد داشته باشید که داغ کردن ماشین مثه تب کردنه آدمه به همون اندازه می تونه خطرناک باشه تب بالا باعث تشنج و حتی مرگ میشه داغ کردن هم در نهایت به سوختن و مرگ موتور منجر میشه پس این موضوع رو سرسری نگیرید لطفاً !

علت کم شدن آب رادیاتور خودرو|ولتاژ باتری فروش_باتری_مازندران,نمایندگی_صبا_باتری,نمایندگی_صپاهان_باتری
همونطوریکه که گفتم : کم شدن آب ماشین می تونه عواقب خیلی پرهزینه ای داشته باشه که مثلا سوختن واشر سر سیلندر یکی ازکمترین اونهاست ! پس یادتون باشه هر موقع ماشین جوش اورد و یا داغ کرد بسرعت اقدام کنید ماشین های جدید مثه پژوی 206 خودشون سیستم محافظتی دارند.
و با نوشتن کلمه استاپ stop روی برد ماشین …موتور رو بطور اتوماتیک خاموش می کنن . چون وقتی سر سیلندر زیاد داغ بشه اعوجاج برمی داره وبه زبون ساده تاب ور می داره و دیگه نمی تونه صاف روی سیلندر بشینه …
چون علاوه بر هزینه خرید واشر و دستمزد مکانیک باید سر سیلندر هم برای کف تراشی به تراشکار بره که گاهی اوقات لازمه سوپاپها و گایدشون هم عوض بشه و باید بره تراشکاری و خلاصه داستان داره … پس بهتره از اول نذاریم این مشکل پیش بیاد.

علت کم شدن آب رادیاتور خودرو|ولتاژ باتری فروش_باتری_مازندران,نمایندگی_صبا_باتری,نمایندگی_صپاهان_باتری
کم شدن آب رادیاتور می تونه چند علت داشته باشه از علتهای ساده تا پیچیده
- نشتی از اتصالات ( جنت ها
- از کار افتادن فن ( پروانه خنک کننده ) مثلا بعلت سوختن فیوز یا سوختن خود موتور پروانه
- خرابی در رادیاتور
- سوراخ بودن رادیاتور
- ورود آب بداخل سیلندر
- خروج ْآب از سر سیلندر بخاطر سوختن واشر سر سیلندر
- گیر کردن توموستات
- نشتی ازبخاری ماشین
- خرابی واتر پمپ
- هواگیری نکردن رادیاتور
چطور میشه تشخیص داد آبی که از رادیاتور کم میشه مربوط به سوختن یا ترک برداشتن واشر سر سیلندره ؟
وقتی این اتفاق بیفته و آب وارد اگر درون موتور به هر علت نشت آب وجود داشته باشه و آب رادیاتور رو کم کنه دودی که از اگزوز ماشین بیرون میاد سفید و بهمراه بخار آبه
کمتر پیش میاد که ترکیدگی اتفاق بیفته و بیشتر به علت نیم سوز یا سوخته شدن واشر سر سیلندر هست.
درصورت کم شدن حداقلی وناچیز بخار اب یا بازبودن درب های رادیاتور.

علت کم شدن آب رادیاتور خودرو|ولتاژ باتری فروش_باتری_مازندران,نمایندگی_صبا_باتری,نمایندگی_صپاهان_باتری
رادیاتور خودرو را هر چند وقت یکبار باید چک کرد ؟
رادیاتور ماشین را باید هر ماه چک کنید . اگر رادیات خودرو شما آب کم میکند امکان دارد آسیب یا خرابی در این سیستم وجود داشته باشد .
بدون شک دردسر بسیار زیادی را برای شما ایجاد خواهد کرد پس بهتر است هر ماه یکبار به مکانیک مراجعه کرده و بگذارید کامل رادیات را چک کند .
در این صورت خیالتان راحت خواهد بود .
آیا می توان رادیاتور ماشین را تعمیر کرد ؟
تعمیر رادیاتور هزینه زیادی ندارد اگر خرابی کم است بهتر آن که به تعمیرکار متخصص بسپارید تا رادیات خودرو را به راحتی تعمیر کند و از خرید یک رادیات جدید بپرهیزید .
اما اگر آسیب جدی دیده است پیشنهاد می دهیم که حتما این سیستم را تعویض و یک رادیات نو بگیرید .

علت کم شدن آب رادیاتور خودرو|ولتاژ باتری فروش_باتری_مازندران,نمایندگی_صبا_باتری,نمایندگی_صپاهان_باتری
عمر رادیاتور خودرو چقدر است ؟
عمر رادیات خودرو برعکس قطعاتی مانند بدنه سخت جعبه فرمان و یا منیفولد نیست که 10 سال به بالا عمر کند .
عمر مفید این سیستم زیاد نیست و بعد از مدتی باید تعویض شود . گرچه این کار در کشور ما مرسوم نیست و تا زمانی که رادیات ازبین نرود تعویض نمیشود .
اگر چه بیرون رادیات ممکن است خوب و سالم به نظر برسد اما مهم داخل آن است که پر از رسوب شده و شبکه رادیاتور ماشین را کور میکند .
شبکههای رادیاتور ماشین باریک هستند اگر رسوبات زیاد باشد بسته خواهد شد , در این صورت رادیاتور زود جوش میآورد .
تازه ترین دانستنی فنی خودرویی را درتلگرام و اینستاگرام(voltajbattery@)ولتاژ باتری دنبال کنید.

علت کم شدن آب رادیاتور خودرو|ولتاژ باتری
ولتاژ باتری (اولین مجتمع تخصصی برق خودرو در مازندران)
نمایندگی رسمی صبا باتری و سپاهان باتری در مازندران
با بیش از 20 سال فعالیت
فروش بالا و پایین دارد / این خدمات است که می ماند
مازندران / بابلسر / بعد از پل شازده رودخانه / جنب پمب بنزین
مدیر فروش :
09021178410
دفتر مرکزی:
011-35346660
تلگرام
اینستاگرام
https://www.instagram.com/voltajbattery/
دیدگاهتان را بنویسید