ولتاژ باتری
0

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ولتاژ باتری
ولتاژ باتری
مازندران-بابلسر-بلوار شهید ذوالفقاری-جنب پمپ بنزین کشوری

علت کم شدن آب رادیاتور خودرو

علت کم شدن آب رادیاتور خودرو

کم کردن آب ماشین می تونه چند دلیل  داشته باشه

از خرابی در رادیاتور تا نریختن ضد یخ ( ضد جوش ) توی رادیاتوره … به هیچ وجه نباید آب معمولی توی رادیاتور بریزید  بلکه باید 75 %آب بدون املاح ( آب مقطر ) به همراه 25% ضدیخ = ضد جوش باید توی رادیاتور ریخته بشه

 

ضمنا هر سال باید این آب رادیاتور رو بطور کامل عوض کرد یه دوست نازنینی داریم که چند ساله ماشین خریده و میگه آبش فابریکه نباید عوضش کنی !! شما این کار رو نکنید آب فابریک رو بعد از یه سال بریزید بره و دوباره آب تازه توش بریزید به زحمت و هزینه اش می ارزه .

علت کم شدن آب رادیاتور خودرو|ولتاژ باتری

علت کم شدن آب رادیاتور خودرو|ولتاژ باتری فروش_باتری_مازندران,نمایندگی_صبا_باتری,نمایندگی_صپاهان_باتری

باور کنید  بخش عمده ای از مشکلات ماشین ( مثل خرابی واتر پمپ و رسوب گرفتن رادیاتور و گرم کردن ماشین و جوش اوردن و سوختن واشر سر سیلندر و … هزینه های هنگفت بخاطر همین آب رادیاتور نامناسبه … ولی کو گوش شنوا …

  • سیستم هوا گرفته باشه .
  • شیلنگ های رادیات ترک ریز داشته باشه
  • بست شیلنگ رادیات شل باشه.
  • شیر بخاری یا شیلنگ شیر بخاری نشتی داشته باشه.

 

علت کم شدن آب رادیاتور خودرو|ولتاژ باتری

علت کم شدن آب رادیاتور خودرو|ولتاژ باتری

 

ولتاژ باتری (اولین مجتمع تخصصی برق خودرو مازندران )

ارایه انواع باتری خودرویی بصورت کلی و جزئی

خدمات پس از فروش رایگان 50 ماهه

فروش انواع لوازم برقی خودرویی

ولتاژ باتری ، متمایز دیگران

 

 

 

اما راجب به ترکیدگی سر سیلندر؟

اول اگه از ناحیه ی خارجی باشه قطعا بدنه ی سرسیلندر ناحیه ی ترکیده شده دچار زنگ زدگی میشه.اما اگر از ناحیه ی داخلی سرسیلندر باشه فقط باید سرسیلندر رو باز کرد تا متوجه بشی.

بیشتر وقتها دو حالت بیشتر نداره یا واشر سر سیلندرسوخته و  یا واتر پمپ اشکال برداشته

اگه واشر باشه که یا توی اب رادیات روغن میزنه یا تو اگزوز اب وارد میشه

و اگه از واتر پمپ باشه ماشین زود گرم میکنه و دیر خنک میشه مخصوصا ً وقتی ازسربالایی بالا می رید .

بیاد داشته باشید که داغ کردن ماشین مثه تب کردنه آدمه به همون اندازه می تونه خطرناک باشه تب بالا باعث تشنج و حتی مرگ میشه داغ کردن هم در نهایت به سوختن و مرگ موتور منجر میشه  پس این موضوع رو سرسری نگیرید لطفاً !

علت کم شدن آب رادیاتور خودرو|ولتاژ باتری

علت کم شدن آب رادیاتور خودرو|ولتاژ باتری فروش_باتری_مازندران,نمایندگی_صبا_باتری,نمایندگی_صپاهان_باتری

همونطوریکه که گفتم : کم شدن آب ماشین می تونه عواقب خیلی پرهزینه ای داشته باشه که مثلا سوختن واشر سر سیلندر یکی ازکمترین اونهاست ! پس یادتون باشه هر موقع ماشین جوش اورد و یا داغ کرد بسرعت اقدام کنید ماشین های جدید مثه  پژوی 206 خودشون سیستم محافظتی دارند.

و با نوشتن کلمه استاپ stop روی برد ماشین …موتور رو بطور اتوماتیک خاموش می کنن . چون وقتی سر سیلندر زیاد داغ بشه اعوجاج برمی داره وبه زبون ساده تاب ور می داره و دیگه نمی تونه صاف روی سیلندر بشینه …

چون علاوه بر هزینه خرید واشر و دستمزد مکانیک باید سر سیلندر هم برای کف تراشی به تراشکار بره که گاهی اوقات لازمه سوپاپها و گایدشون هم عوض بشه و باید بره تراشکاری و خلاصه داستان داره … پس بهتره از اول نذاریم این مشکل پیش بیاد.

علت کم شدن آب رادیاتور خودرو|ولتاژ باتری

علت کم شدن آب رادیاتور خودرو|ولتاژ باتری فروش_باتری_مازندران,نمایندگی_صبا_باتری,نمایندگی_صپاهان_باتری

کم شدن آب رادیاتور می تونه چند علت داشته باشه از علتهای ساده تا پیچیده

  • نشتی از اتصالات ( جنت ها
  • از کار افتادن فن ( پروانه خنک کننده ) مثلا بعلت سوختن فیوز یا سوختن خود موتور پروانه
  • خرابی در رادیاتور
  • سوراخ بودن رادیاتور
  • ورود آب بداخل سیلندر
  • خروج ْآب از سر سیلندر بخاطر سوختن واشر سر سیلندر
  • گیر کردن توموستات
  • نشتی ازبخاری ماشین
  • خرابی واتر پمپ
  • هواگیری نکردن رادیاتور

چطور میشه  تشخیص داد آبی که از رادیاتور کم میشه مربوط به سوختن یا ترک برداشتن  واشر سر سیلندره ؟

وقتی این اتفاق بیفته و آب وارد اگر درون موتور به هر علت نشت آب وجود داشته باشه و آب رادیاتور رو کم کنه دودی که  از اگزوز ماشین بیرون میاد سفید و بهمراه بخار آبه

کمتر پیش میاد که ترکیدگی اتفاق بیفته و بیشتر به علت نیم سوز یا سوخته شدن واشر سر سیلندر هست.

درصورت کم شدن حداقلی وناچیز بخار اب یا بازبودن درب های رادیاتور.

علت کم شدن آب رادیاتور خودرو|ولتاژ باتری

علت کم شدن آب رادیاتور خودرو|ولتاژ باتری فروش_باتری_مازندران,نمایندگی_صبا_باتری,نمایندگی_صپاهان_باتری

رادیاتور خودرو را هر چند وقت یکبار باید چک کرد ؟

رادیاتور ماشین را باید هر ماه چک کنید . اگر رادیات خودرو شما آب کم می‌کند امکان دارد آسیب یا خرابی در این سیستم وجود داشته باشد .

بدون شک دردسر بسیار زیادی را برای شما ایجاد خواهد کرد پس بهتر است هر ماه یکبار به مکانیک مراجعه کرده و بگذارید کامل رادیات را چک کند .

در این صورت خیالتان راحت خواهد بود .

آیا می توان رادیاتور ماشین را تعمیر کرد ؟

تعمیر رادیاتور هزینه زیادی ندارد اگر خرابی کم است بهتر آن که به تعمیرکار متخصص بسپارید تا رادیات خودرو را به راحتی تعمیر کند و از خرید یک رادیات جدید بپرهیزید .

اما اگر آسیب جدی دیده است پیشنهاد می دهیم که حتما این سیستم را تعویض و یک رادیات نو بگیرید .

علت کم شدن آب رادیاتور خودرو|ولتاژ باتری

علت کم شدن آب رادیاتور خودرو|ولتاژ باتری فروش_باتری_مازندران,نمایندگی_صبا_باتری,نمایندگی_صپاهان_باتری

عمر رادیاتور خودرو چقدر است ؟

عمر رادیات خودرو برعکس قطعاتی مانند بدنه سخت جعبه فرمان و یا منیفولد نیست که 10 سال به بالا عمر کند .

عمر مفید این سیستم زیاد نیست و بعد از مدتی باید تعویض شود . گرچه این کار در کشور ما مرسوم نیست و تا زمانی که رادیات ازبین نرود تعویض نمی‌شود .

اگر چه بیرون رادیات ممکن است خوب و سالم به نظر برسد اما مهم داخل آن است که پر از رسوب شده و شبکه رادیاتور ماشین را کور می‌کند .

شبکه‌های رادیاتور ماشین باریک هستند اگر رسوبات زیاد باشد بسته خواهد شد , در این صورت رادیاتور زود جوش می‌آورد .

تازه ترین دانستنی فنی خودرویی را درتلگرام و اینستاگرام(voltajbattery@)ولتاژ باتری دنبال کنید.

 

علت کم شدن آب رادیاتور خودرو|ولتاژ باتری

علت کم شدن آب رادیاتور خودرو|ولتاژ باتری

 

ولتاژ باتری (اولین مجتمع تخصصی برق خودرو در مازندران) 

نمایندگی رسمی صبا باتری و سپاهان باتری در مازندران 

 با بیش از 20 سال فعالیت 

فروش بالا و پایین دارد / این خدمات است که می ماند 

مازندران / بابلسر / بعد از پل شازده رودخانه / جنب پمب بنزین

 

 

 

مدیر فروش :
09021178410

دفتر مرکزی:
011-35346660

تلگرام

 https://t.me/voltajbattery

اینستاگرام

https://www.instagram.com/voltajbattery/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0