آپشن MBC (Magic Body Control) یا همان مجیک بادی کنترل را از کارخانه خودرو سازی مرسدی بنز شروع می کنیم.
مرسدس بنز را باید پیشگام و توسعه دهنده سیستم های تعلیق معرفی کرد زیرا برترین و بهترین سیستم های تعلیق را در خودروهای خود مخصوصا خودروهای لوکس خود سوار می کند.
مرسدس بنز جزو اولین گروه های خودروسازی می باشد که به سراغ سیستم های تعلیق بادی رفته است تا بتواند برای سرنشینان خودروی خود بالاترین سطح رفاه را فراهم آورد.
در اوایل قرن 21 بود که این شرکت Active Body Control و بعد از آن AirMatic را معرفی کرد و این سیستم ها .

سیستم مجیک بادی کنترل چیست و چگونه کار می کند؟|ولتاژ باتری
را بر روی سری های S و CL کلاس قدیم استفاده کرد، افرادی که این سری از ماشین های بنز را سوار شده اند کاملا عملکرد این سیستم فوق العاده را درک کرده اند.
اما مرسدس بنز در کلاس های سری جدید سیستم پیشرفته مجیک بادی کنترل یا کنترل جادویی بدنه را معرفی و در خودروهای نسل جدید سری S استفاده نمود.
با دیدن فیلم های منتشر شده از این سیستم تعلیق جدید و پیشرفته شاید برای شما سوال پیش آمده باشد که این سیستم چطور و چگونه کار می کند.
وقتی مرسدی بنز شما را بر قالیچه پرنده سوار می کند…
مجیک بادی کنترل اولین سیستم تعلیق بر پایه دوربین در جهان است. بدین صورت که هنگام رانندگی با این سیستم حس سواری با قالیچه پرنده به شما دست می دهد.
این سیستم از نظر پایداری، هندلینگ و کیفیت سواری تمام نیاز های مهندسین شرکت بنز را پاسخگو بوده است و می توان این سیستم را پیشرفته ترین، بهترین و برترین سیستم تعلیق حال حاضر جهان نام برد.

سیستم مجیک بادی کنترل چیست و چگونه کار می کند؟|ولتاژ باتری
ولتاژ باتری (اولین مجتمع تخصصی برق خودرو در مازندران)
نمایندگی رسمی صبا باتری و سپاهان باتری در مازندران
با بیش از 20 سال فعالیت
فروش بالا و پایین دارد / این خدمات است که می ماند
مازندران / بابلسر / بعد از پل شازده رودخانه / جنب پمب بنزین
مجیک بادی کنترل از انواع فعال یا Active می باشد که می تواند با استفاده از سیستم های الکترونیکی خود با سطح جاده وفق پیدا کند.

سیستم مجیک بادی کنترل چیست و چگونه کار می کند؟|ولتاژ باتری
برای این کار سیستم مجیک بادی کنترل از یک دوربین در بالای شیشه ی جلو ماشین استفاده می کند.
وظیفه این دوربین بررسی دقیق سطح جاده می باشد. با اطلاعاتی که این دوربین برای سیستم تعلیق و کمک فنر ها ارسال می کند.
کمک فنر و سیستم تعلیق خود را قبل از رسیدن به دست انداز ها آماده می کنند تا طبق همان شرایط تغییرات لازم را اعمال کند.
مجیک بادی کنترل از اجزای مختلفی تشکیل شده است که شامل دوربین، ECU
یا واحد کنترل، مخزن ذخیره، سنسورها، مکانیزم هیدرولیکی، کمک فنرها و فنر لول می باشد.
دوربین
از نوع استریو می باشد که در بالای شیشه جلو نصب مب شود و اصلی ترین اجزای تشکیل دهنده این سیستم می باشد. این دوربین می تواند تا 15 متر جلوتر از خودرو را بررسی کند و اطلاعات را ارسال نماید.
واحد کنترل یا ECU
این قسمت وظیفه دریافت اطلاعات از دوربین و بررسی شرایط موجود رانندگی و تحلیل آنها را دارد. این کامپیوتر بعد از بررسی شرایط و پردازش آنها فرمان لازم را برای کمک فنر ها ارسال می کند تا عملیات لازم را انجام دهند.
مخزن ذخیره

سیستم مجیک بادی کنترل چیست و چگونه کار می کند؟|ولتاژ باتری
این مخزن یک مخزن روغن است که روغن هیدرولیک مورد نیاز دمپر ها در آن ذخیره می شود که با ارسال فرمان ECU روغن از این مخزن برای مکانیزم هیدرولیکی ارسال می شود.
حسگرها
سیستم مجیک بادی از حسگر های زیادی در سطح خودرو استفاده کرده است که وظیفه آنها دریافت اطلاعاتی مانند حرکات بدنه، ارتفاع خودرو و بسیاری اطلاعات دیگر است که در زمان بسیار اندک دریافت و منتقل می کند.
4 حسگر برای دریافت ارتفاع چرخ ها در هر لحظه استفاده می شود. 3 حسگر دیگر در نقاط مختلف خودرو برای محاسبه شتاب طولی، عرضی و عمودی خودرو نصب شده است.
که سنسور شتاب طولی می تواند شتاب منفی خودرو هنگام ترمز گرفتن و شتاب مثبت آن هنگام گاز دادن ماشین را اندازه گیری کند.
سنسور عمودی هم شتاب عمودی حرکات بدنه در سر پیچ ها را اندازه گیری می کند تا بتواند بفهمد ماشین سر پیچ ها چقد زاویه می گیرد. یک سنسور جانبی دیگر شتاب جانبی بدنه را اندازه گیری می کند.

سیستم مجیک بادی کنترل چیست و چگونه کار می کند؟|ولتاژ باتری
مکانیزم هیدرولیکی
با اطلاعاتی که سنسور ها به کامپیوتر میفرستند کامپیوتر به هر یک از عملگرهای هیدرولیکی فرمان می دهد و آنها طبق فرمان داده شده در شرایط مناسب قرار می گیرند و شرایط خودرو را اصلاح می کنند.
مرسدس بنز برای این سیستم ‘فنر های لول’ را انتخاب کرده است.
در بسیاری از خودروهای امروزی از فنر لول استفاده شده است و علت آن این است که در کنار عملکرد بسیار خوبی که دارند بسیار مقرون به صرفه و هزینه ساخت پایین و ابعاد مناسبی دارند.
کمک فنر نیز از حرکات اضافی فنر جلوگیری کرده و باعث ثبات بیشتر در خودرو می شود.
سیستم مجیک بادی کنترل چگونه کار میکند؟

سیستم مجیک بادی کنترل چیست و چگونه کار می کند؟|ولتاژ باتری
همانطور که گفته شد ابتدا دوربین قرار گرفته در بالای شیشه جلو تا 15 متر جلوتر را اسکن و بررسی می کند و تمام پستی و بلندی ها را شناسایی می کند و این اطلاعات را برای ECU ارسال میکند.
بعد از آن ECU اطلاعات را پردازش کرده و فرمان را برای دمپر ها ارسال می کند و سیستم تعلیق برای مواجه شدن با دست انداز خود را آماده می کند.
تا در زمان دقیق و درست عکس العمل مناسب را داشته باشد. به این ترتیب که هر یک از چرخ ها از قبل آماده تغییر حالت و موقعیت خود هستند تا کمترین ضربه و تکان به کابین وارد شود.
از رسالت های این سیستم همین است که سرنشینان خودرو کمترین تکان و ضربه را در حین رانندگی احساس کنند. راننده از داخل خودرو می تواند .
دو حالت رانندگی به صورت اسپرت و کامفورت را انتخاب کند.
در حالت کامفورت راحت ترین و نرم ترین حالت رانندگی می باشد که در این حالت ارتفاع خودرو تا زمین به صورت اتوماتیک تغییر می کند.
ولی در حالت اسپرت برای اینکه پایداری بیشتر شود تعلیق ها کمی خشک تر عمل می کنند.
در ماشین های مرسدس بنزی که سیستم مجیک بادی کنترل را دارا می باشند راننده حتی می تواند ارتفاع خودرو را به صورت دستی تغییر دهد و می تواند حداکثر تا 30 میلی متر ارتفاع خودرو را افزایش دهد.
مزایای سیستم مجیک بادی کنترل را باید پایداری بالا در تمام شرایط، راحتی و نرمی سواری بسیار بالا، کاهش حرکات و تکان بدنه و کاهش زاویه بدنه در پیچ ها دانست.

سیستم مجیک بادی کنترل چیست و چگونه کار می کند؟|ولتاژ باتری
از معایب این سیستم هم می توان به هزینه اولیه زیاد، احتمال خرابی زیاد به علت داشتن حسگر ها و قطعات زیاد و نیاز به داشتن میکرو کامپیوتر های فوق سریع تا بتوانند در میلی ثانیه پاسخگویی داشته باشند اشاره کرد.
این نکته نیز قابل توجه است که این سیستم توسط توسعه دهندگان کارخانه مرسدس بنز درست نشده است بلکه خود شرکت اختصاصا این سیستم را با صرف زمان 3 سال طراحی و تولید کرده است و در حال حاضر قصد فروش یا واگذاری لیسانس آن را ندارد.
البته به جز شرکت مرسدس بنز شرکت های خودروسازی دیگری نیز مانند آئودی از این مدل سیستم ها برای خودروهای خود طراحی و استفاده کرده است.
که کارکردی شبیه همان سیستم مجیک بادی کنترل شرکت مرسدس را دارد فقط با تفاوت اینکه به جای مکانیزم های هیدرولیکی از موتورهای الکتریکی استفاده کرده است.

سیستم مجیک بادی کنترل چیست و چگونه کار می کند؟|ولتاژ باتری
البته به جز شرکت مرسدس بنز شرکت های خودروسازی دیگری نیز مانند آئودی از این مدل سیستم ها برای خودروهای خود طراحی و استفاده کرده است .
که کارکردی شبیه همان سیستم مجیک بادی کنترل شرکت مرسدس را دارد فقط با تفاوت اینکه به جای مکانیزم های هیدرولیکی از موتورهای الکتریکی استفاده کرده است.
که محورهای ضد لغزش با موتورهای الکتریکی 2.7 اسب بخاری در هر طرف جایگزین شده اند. شرکت های دیگری نیز مانند پورشه و لکسوس نیز سیستم های مربوط به خودروهای خود را طراحی و استفاده نموده اند.

سیستم مجیک بادی کنترل چیست و چگونه کار می کند؟|ولتاژ باتری
ولتاژ باتری (اولین مجتمع تخصصی برق خودرو در مازندران)
نمایندگی رسمی صبا باتری و سپاهان باتری در مازندران
با بیش از 20 سال فعالیت
فروش بالا و پایین دارد / این خدمات است که می ماند
مازندران / بابلسر / بعد از پل شازده رودخانه / جنب پمب بنزین
مدیر فروش : 09021178410
دفتر مرکزی: 011.35346660
تلگرام https://t.me/voltajbattery
اینستاگرام https://www.instagram.com/voltajbattery
دیدگاهتان را بنویسید