ولتاژ باتری
0

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ولتاژ باتری
ولتاژ باتری
مازندران-بابلسر-بلوار شهید ذوالفقاری-جنب پمپ بنزین کشوری

دلایل مهم جوش آوردن خودرو در تابستان چیست؟

دلایل مهم جوش آوردن خودرو در تابستان چیست؟

در بسیاری از موارد، دمای غیرطبیعی موتور خودرو می‌تواند دلیل ساده و نه‌چندان پیچیده داشته باشد. اما در بسیاری از موارد دیگر می‌تواند به قیمت آسیب جدی به موتور و هزینه‌های بسیار گرانی  تمام شود.

کافی است یک ‌بار استرس مواجهه با آمپر بالا و یا جوش آوردن را در ترافیک ساعت شلوغی تجربه کرده باشید تا درک روشنی از اهمیت سلامت کامل موتور خودروی خود کسب کنید.

خودرو

از شایع‌ترین مشکلاتی که در خودروهایمان با آن روبه‌رو شده‌ایم  داغ شدن موتور است. البته در صورتی‌ که به‌ عنوان‌ مثال، زیر آفتاب کویر، بیش از ظرفیت مجاز خودرو و در سربالایی آمپر خودروی شما بالا رفت، نباید تعجب کنید . باید سرنشین و بار کمتری حمل کرده و یا تا غروب خورشید در موقعیتی امن منتظر بمانید.

دلایل مهم جوش آوردن خودرودر تابستان چیست؟|ولتاژ باتری

دلایل مهم جوش آوردن خودرودر تابستان چیست؟|ولتاژ باتری نمایندگی_صبا_باتری_مازندران,نمایندگی_سپاهان_باتری_مازندران,ولتاژ_باتری

 

میزان مایع خنک کننده

وظیفه‌ی انتقال حرارت ناشی از عملکرد اجزای موتور را به رادیاتور و از رادیاتور به محیط دارد.

یکی از  عوامل داغ کردن موتور، کم بودن میزان مایع خنک‌کننده است. مطلقا وابسته به حجم مشخصی از مایع خنک‌کننده است.

در خودرو‌های مدرن، این میزان روی منبع رزرو مایع رادیاتور به‌صورت حداقل و حداکثر ‌شده است. برای چک کردن سطح مایع رادیاتور، خودروی خود را در محلی صاف پارک نموده و تا خنک شدن کامل ماشین صبر کنید.

رادیاتور معیوب

اگر به هر دلیلی در عملکرد فن رادیاتور اختلالی ایجاد شود، موتور خودروی شما داغ کار خواهد کرد. برای بررسی پروانه یا فن رادیاتور، در حالت خاموش پره‌های فن را بچرخانید، اگر چرخش به‌سختی صورت بگیرد به‌احتمال زمان تعویض آن فرا رسیده است.

طبیعتاً اگر پره‌های پروانه آسیب‌دیده باشند، عمل مکش هوا به سمت رادیاتور به‌درستی انجام نخواهد شد.

دلایل مهم جوش آوردن خودرودر تابستان چیست؟|ولتاژ باتری

دلایل مهم جوش آوردن خودرودر تابستان چیست؟|ولتاژ باتری نمایندگی_صبا_باتری_مازندران,نمایندگی_سپاهان_باتری_مازندران,ولتاژ_باتری

ترموستات

وظیفه‌ی ترموستات جلوگیری از جریان مایع خنک‌کننده برای رسیدن دمای موتور به دمای عادی (خصوصاً در سرما) است. واضح است که اگر ترموستات خراب ‌شده باشد و کلاً مانع جریان مایع رادیاتور شود، در زمان کوتاهی دمای موتور بالا رفته و داغ می‌کند؛ و اگر دمای محیط سرد نباشد، حتی در حال حرکت هم آمپر دما بالا خواهد رفت.

 

معمولاً در صورت تکرار جوش آوردن خودرو، تعویض ترموستات پیشنهاد می‌شود. اگر بدون مقدمه و تغییری در عملکرد موتور، خودروی شما شروع به داغ شدن کرد، توجه کنید در زمان بالا رفتن نشانگر دمای موتور، صدای فن شنیده‌شده و دور تند آن عمل می‌کند؛ به‌احتمال‌زیاد ترموستات خودروی شما نیاز به تعویض دارد.

 

واترپمپ معیوب

 

خرابی واترپمپ به چند شکل خود را نشان می‌دهد. اگر در عملکرد نشانگر دمای موتور متوجه نوسان و بالا پایین رفتن دما شدید، به‌ احتمال ‌زیاد واترپمپ شما درست عمل نمی‌کند.

از موارد دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد استهلاک واشر واترپمپ است که به‌صورت نشت مایع رادیاتور قابل‌تشخیص می‌باشد. نشتی در محل قرارگیری واترپمپ روی موتور اتفاق می‌افتد.

در خودرو‌های جدید معمولاً اگر در محل قرارگیری تسمه تایم یا زیر آن مایع خنک‌کننده مشاهده شود، به‌احتمال‌زیاد واشر واترپمپ نشتی دارد. در برخی خودرو‌های قدیمی.

دلایل مهم جوش آوردن خودرودر تابستان چیست؟|ولتاژ باتری

دلایل مهم جوش آوردن خودرودر تابستان چیست؟|ولتاژ باتری نمایندگی_صبا_باتری_مازندران,نمایندگی_سپاهان_باتری_مازندران,ولتاژ_باتری

 

فن رادیاتور مستقیماً به واترپمپ متصل است که با فشار واردکردن به پروانه می‌توان متوجه میزان بازی پولی و محور واترپمپ شد.

اگر در خودروی شما، واترپمپ و پولی آن در دسترس باشد، بازی بیش‌ازحد پولی یا شفت؛ نشان‌دهنده‌ی خرابی بلبرینگ واترپمپ است. البته در صورت خراب شدن بلبرینگ واترپمپ، صدایی شبیه به صدای حرکت چرخ‌دنده نیز از موتور شنیده می‌شود.

 

آسیب‌دیدگی واشر سرسیلندر

 

واشر سرسیلندر فاصله‌ی بین بلوک موتور (بخش تحتانی موتور) و سرسیلندر (بخش فوقانی موتور) را پر می‌کند. وظیفه‌ی واشر سرسیلندر حفظ نسبت تراکم (کمپرس) سیلندر‌ها و جلوگیری از ورود مایع خنک‌کننده و روغن‌موتور به محفظه‌ی احتراق است.

درحالی‌که واشر سرسیلندر خود با داغ شدن بیش ‌از حد موتور آسیب می‌بیند، موتوری که واشر سرسیلندر معیوب داشته باشد هم داغ کار خواهد کرد.

این اتفاق در اثر راه‌یابی مایع خنک‌کننده به درون محفظه‌ی احتراق و یا ورود دود اگزوز به سیستم خنک‌کننده رخ می‌دهد.

 

دلایل مهم جوش آوردن خودرودر تابستان چیست؟|ولتاژ باتری

دلایل مهم جوش آوردن خودرودر تابستان چیست؟|ولتاژ باتری نمایندگی_صبا_باتری_مازندران,نمایندگی_سپاهان_باتری_مازندران,ولتاژ_باتری

. یکی دیگر از وظایف واشر سرسیلندر، حفظ نسبت تراکم موتور است؛ موتوری که دچار کاهش نسبت تراکم بشود عملکرد عادی و درستی نخواهد داشت.

کاهش محسوس کشش و توان موتور، مشاهده‌ی بخار یا مایعی شیری‌رنگ (یا تیره‌تر) روی در روغن‌موتور، مشاهده‌ی مایع شیری‌رنگ روی گیج روغن و تغییر رنگ یا ایجاد حباب در مایع رادیاتور از نشانه‌های واشر سرسیلندر آسیب‌دیده هستند.

در موارد زیادی نیز مایع خنک‌کننده از سمت منیفولد اگزوز (هدرز) نشت کرده و یا دود سفید غلیظی از اگزوز دیده می‌شوند.

 

بسته شدن مسیر اگزوز

اگر لوله‌ی اگزوز در اثر برخورد سنگ، وارد شدن ضربه، تصادف و یا به هر علت دیگری آسیب ببیند و این آسیب باعث ایجاد محدودیت در جریان خروج دود شود؛ فشار بسیار زیادی به موتور وارد خواهد آمد؛ که نتیجه‌ی این فشار مضاعف، به‌صورت داغ کردن موتور بروز خواهد کرد.

دلایل مهم جوش آوردن خودرودر تابستان چیست؟|ولتاژ باتری

دلایل مهم جوش آوردن خودرودر تابستان چیست؟|ولتاژ باتری

ولتاژ باتری (اولین مجتمع تخصصی برق خودرو مازندران )

ارایه انواع باتری خودرویی بصورت کلی و جزئی

خدمات پس از فروش رایگان 50 ماهه

فروش انواع لوازم برقی خودرویی

ولتاژ باتری ، متمایز دیگران

اگر زمان زیادی از عمر منبع کاتالیزور خودروی شما می‌گذرد به‌طوری‌که مانع جریان خروج دود می‌شود؛ موعد تعویض آن فرارسیده است. علائم افزایش غیرعادی فشار معکوس اگزوز، کاهش توان موتور، مصرف زیاد بنزین و داغ شدن موتور خودروی شماست.

 

چند نکته

همیشه (خصوصاً در فصل گرما) باید نیم‌نگاهی به آمپر آب داشته باشید، تا در صورت مشاهده عبور عقربه از وسط درجه‌بندی نشانگر؛ بلافاصله اقدامات لازم را انجام دهید.


همراه داشتن ضد یخ و ظرف پر از آب، جز اساسی‌ترین تجهیزات موردنیاز خودروی شما به شمار می‌روند. در ابتدا کولر ماشین خود را خاموش کرده و بخاری را روشن کنید، سپس در سریع‌ترین زمان ممکن در موقعیتی بی‌خطر پارک کرده و موتور را خاموش‌کنید. بااحتیاط کاپوت را بالا زده و تا سرد شدن کامل موتور صبر کنید.

بااحتیاط و به‌وسیله‌ی یک دستکش یا پارچه‌ای ضخیم در رادیاتور را بازکرده و با آب و ضدیخ آن را پرکنید (مخزن رزرو را نیز پر کنید).


در زمان داغ کردن موتور، داخل ترافیک بودید؛ سعی کنید در مدت‌ زمانی که صرف پیدا کردن جای پارک مناسب می‌کنید دور موتور را نزدیک به ۲ هزار rpm نگه‌ دارید. در این حالت جریان آب و روغن نسبت به حالت درجا بیشتر استاز رانندگی با خودرویی که مشکل داغ کردن آن عیب‌یابی و تعمیر نشده است خودداری کنید.

برای پیشگیری از آسیب‌های بیشتر، حتماً با امداد خودرو تماس گرفته و در صورت لزوم خودروی خود را توسط جرثقیل به محل موردنظر منتقل کنید.

تازه ترین دانستنی فنی خودرویی را درتلگرام و اینستاگرام(voltajbattery@)ولتاژ باتری دنبال کنید.

 

دلایل مهم جوش آوردن خودرودر تابستان چیست؟|ولتاژ باتری

دلایل مهم جوش آوردن خودرودر تابستان چیست؟|ولتاژ باتری

 

ولتاژ باتری (اولین مجتمع تخصصی برق خودرو در مازندران) 

نمایندگی رسمی صبا باتری و سپاهان باتری در مازندران 

 با بیش از 20 سال فعالیت 

فروش بالا و پایین دارد / این خدمات است که می ماند 

مازندران / بابلسر / بعد از پل شازده رودخانه / جنب پمب بنزین

 

مدیر فروش : 09021178410

دفتر مرکزی: 011-35346660

تلگرام  https://t.me/voltajbattery

اینستاگرامhttps://www.instagram.com/voltajbattery

 

 

خودرو

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0