ولتاژ باتری
0

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ولتاژ باتری
ولتاژ باتری
مازندران-بابلسر-بلوار شهید ذوالفقاری-جنب پمپ بنزین کشوری

تکنولوژی ASC در خودروهای هیبرید چگونه کار می کند؟

تکنولوژی ASC در خودروهای هیبرید چگونه کار می کند؟

تکنولوژی ASC در خودروهای هیبرید چگونه کار می کند؟

 

تکنولوژی ASC با به کارگیری نرم افزار کنترل عددی جدید در کامپیوتر کنترل کننده سیستم هیبرید (HCU)، از موتور الکتریکی برای هم‌سرعت کردن گیربکس و موتور احتراقی استفاده می کند.

 

اولین بار شرکت هیوندای (Hyundai) تصمیم گرفت تغییراتی در سیستم انتقال قدرت (Transmission) خودروهای هیبرید ( HEV :

Hybrid electric Vehicles ) ایجاد کند تا بازده سیستم انتقال قدرت آن ها را افزایش دهد، این تکنولوژی ASC ( Active Shift Control )

تکنولوژی ASC در خودروهای هیبرید خودروهای آینده هستند با مصرف برق به خودروهای سبز معروف هستند
درسالهای آینده خودروهای بنزینی و گاز سوز کنار خواهن گذاشته شد

 

تکنولوژی ASC در خودروهای هیبرید چگونه کار می کند؟|ولتاژ باتری

تکنولوژی ASC در خودروهای هیبرید چگونه کار می کند؟|ولتاژ باتری

 

این نوآوری در سیستم انتقال قدرت خودروهای هیبرید باعث شد این سیستم با افزایش بازدهی بهینه سازی شود. تکنولوژی ASC سیستم انتقال قدرت را با رنج ۵۰۰ بار در ثانیه ( ۵۰۰ Times Per Second ) بررسی می کند. این رنج باعث می شود ASC اشراف بیش تری بر این سیستم داشته باشد و همین امر موجب می شود تعویض دنده ( Gear Shifting )  با دقتی بیش تر، منظم تر و سریع تر صورت گیرد.

 

این تکنولوژی با به کارگیری نرم افزار کنترل عددی جدید در کامپیوتر کنترل کننده سیستم هیبرید ( HCU : Hybrid Control Unit )  ، از موتور الکتریکی برای هم‌سرعت کردن گیربکس و موتور احتراقی استفاده می کند تا مقدار زمان مورد نیاز برای تعویض دنده را حدود ۳۰ درصد کاهش دهد و علاوه بر آن، تعویض دنده نیز نرم تر و با تقه کم تری انجام شود.

 

تکنولوژی ASC در خودروهای هیبرید چگونه کار می کند؟|ولتاژ باتری

تکنولوژی ASC در خودروهای هیبرید چگونه کار می کند؟|ولتاژ باتری

 

به کارگیری این تکنولوژی در خودروهای هیبرید نه تنها مصرف سوخت را کاهش می دهد بلکه رانندگی لذت بخش تری را در اختیار راننده قرار می دهد.

مبدل های گشتاور ( Torque Convertor ) انرژی دورانی موتور را از طریق روغن موجود در خود به گیربکس منتقل می کنند. این مبدل ها که به توربین معروف اند، از یک طرف، هم وزن بسیار زیادی دارند و از طرفی دیگر،

 

انرژی دورانی تولیدی توسط موتور احتراقی و موتور برقی را با استفاده چرخش روغن گیربکس ( ATF : Automatic Transmission Fluid )، که تلفات زیادی هم دارد، به گیربکس تحویل می دهند.

 

تکنولوژی ASC در خودروهای هیبرید چگونه کار می کند؟|ولتاژ باتری

تکنولوژی ASC در خودروهای هیبرید چگونه کار می کند؟|ولتاژ باتری

تکنولوژی ASC در خودروهای هیبرید خودروهای آینده هستند با مصرف برق به خودروهای سبز معروف هستند
درسالهای آینده خودروهای بنزینی و گاز سوز کنار خواهن گذاشته شد

پس از مدتی برای حل مشکل تعویض دنده در این خودروها، در آن ها از گیربکس CVT استفاده شد، چراکه تعویض دنده در گیربکس های CVT به صورت پیوسته صورت می گیرد و هر بار برای تعویض دنده به گیربکس و اتاق خودرو شوک وارد نمی شود.

 

تکنولوژی ASC در خودروهای هیبرید چگونه کار می کند؟|ولتاژ باتری

تکنولوژی ASC در خودروهای هیبرید چگونه کار می کند؟|ولتاژ باتری

با این تغییرات، زمان تعویض دنده حدود ۳۰ درصد کاهش می یابد و از ۵۰۰ میلی ثانیه به ۳۵۰ میلی ثانیه می رسد. کاهش زمان

تعویض دنده علاوه بر افزایش شتاب و کاهش مصرف سوخت، عمر سیستم انتقال قدرت را نیز افزایش می دهد، زیرا اصطکاک های

ناشی از تعویض دنده، نسبت به قبل، در زمان کم تری اثر می گذارد و کاهش اصطکاک های مخرب، افزایش عمر را برای این سیستم به همراه دارد.

تکنولوژی ASC در خودروهای هیبرید خودروهای آینده هستند با مصرف برق به خودروهای سبز معروف هستند
درسالهای آینده خودروهای بنزینی و گاز سوز کنار خواهن گذاشته شد

فروش، پایان یک معامله نیست
آغاز یک تعهد است

✳️ دانستنی‌های فنی خودرو را در کانال ولتاژباتری دنبال کنید.

تلگرام 👇

🆔 https://t.me/voltajbattery

اینستاگرام👇

🆔 https://instagram.com/voltajbattery?igshid=16alr5zlze4vm

سایت👇

🌐 https://www.voltajbattery.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0