ولتاژ باتری
0

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ولتاژ باتری
ولتاژ باتری
مازندران-بابلسر-بلوار شهید ذوالفقاری-جنب پمپ بنزین کشوری

ترمینال های باتری یا سرباتری های خودرو

ترمینال های باتری یا سرباتری های خودرو

ترمینال های باتری یا سرباتری های خودرو

 

سرباتری یا ترمینال باتری قطعه ای فلزی با هدایت الکتریکی (conductivity) بسیار بالاست که از یک طرف به خروجی باتری و از طرف

دیگر به سیم متصل می شود. عملکرد قطعاتی از خودرو که با برق کار می کنند با بهبود جنس به کاررفته برای سرباتری ها و اتصال

مناسب و محکم آن با خروجی مثبت و منفی باتری ارتباط مستقیم دارد.

 

محل قرارگیری قطب های مثبت و منفی باتری

 

ترمینال های باتری یا سرباتری های خودرو|ولتاژ باتری

ترمینال های باتری یا سرباتری های خودرو|ولتاژ باتری

جریان خروجی از باتری ها جریان مستقیم (DC) است و به همین دلیل باید توجه داشت که قطب مثبت باتری مستقیماً به قطب

منفی متصل نشود، زیرا در آن صورت قطعات الکتریکی خودرو معیوب می شوند. قطب های باتری های طراحی شده برای خودروهای

سواری در دو طرف باتری قرار دارند، اما قطب های باتری های خودروهای باری در یک سمت قرار دارند.

 

ترمینال های باتری یا سرباتری های خودرو|ولتاژ باتری

ترمینال های باتری یا سرباتری های خودرو|ولتاژ باتری

فروشگاه ولتاژ باتری بابلسر اولین مجتمع تخصصی برق خودرو

تست رایگان استارت دینام برق دزدی و کل سیستم برقی خودرو

بابلسر – بعد از پل شازده رودخانه – جنب پمب بنزین

 

جریان خروجی از باتری ها جریان مستقیم (DC) است و به همین دلیل باید توجه داشت که قطب مثبت باتری مستقیماً به قطب

منفی متصل نشود، زیرا در آن صورت قطعات الکتریکی خودرو معیوب می شوند.

 

قطر و شکل قطب های باتری

در اکثر باتری ها شاهد وجود تفاوت در قطر و شکل قطب های خروجی هستیم. این تفاوت به این علت است که هنگام قرارگیری

سرباتری ها هر کدام را به درستی در جای خود قرار دهیم، زیرا با وجود این اختلاف در قطر قطب ها، قرارگیری سرباتری ها در قطب

نامربوط امکان پذیر نیست.

جنس سرباتری

سرب (Lead)

ترمینال های باتری یا سرباتری های خودرو|ولتاژ باتری

ترمینال های باتری یا سرباتری های خودرو|ولتاژ باتری

 

یکی از متداول ترین فلزهای به کار برده شده برای ساختن سرباتری فلز سرب است. از معایب مهم این فلز، دمای ذوب پایین آن

است، این فلز در دمایی حدود ۳۲۷ درجه سلسیوس ذوب می شود. دمای ذوب پایین این فلز موجب می شود در هنگام اتصال کوتاه

شدن مدار، سرباتری نقش فیوز را بازی کند. یکی دیگر از معایب این فلز هدایت الکتریکی پایین تر نسبت به مس و برنج است.

 

مس (Copper)

 

به علت هزینه بالای تولید و زمان‌بر بودن فرآیند تولید سرباتری های مسی، کم تر پیش می آید که از سرباتری های مسی در باتری

های به کار رفته در خودرو استفاده شود. این فلز دارای رسانای الکتریکی خوبی است و فرآیند اکسید شدن آن طولانی است. برخی

 

برنج (Brass)

ترمینال های باتری یا سرباتری های خودرو|ولتاژ باتری

ترمینال های باتری یا سرباتری های خودرو|ولتاژ باتری

 

با صرف نظر کردن از جنس به کار برده شده برای تولید سرباتری ها، همه آن ها پس از مدتی مجاورت در برابر رطوبت اکسید می

شوند و در آن نقاط تشکیل سولفات می دهند. در صورت محکم نبودن سرباتری ها، مخصوصاً سرباتری متصل شده به قطب مثبت،

مشکلاتی به وجود می آید؛ مهم ترین مشکل به وجود آمده نرسیدن انرژی الکتریکی لازم به استارتر خودروست که منجر به روشن

 

برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی بهتر است به صورت دوره ای نسبت به محکم کردن اتصال سرباتری با قطب های باتری اقدام

کنید و زمانی که محل اتصال از سولفات پوشانده شده بود در آن ناحیه آب جوش بریزید تا سولفات های به وجود آمده از آن ناحیه پاک شود .

فروش، پایان یک معامله نیست

آغاز یک تعهد است

 

✳️ دانستنی‌های فنی خودرو را در کانال ولتاژباتری دنبال کنید.

تلگرام 👇

🆔 https://t.me/voltajbattery

اینستاگرام👇

🆔 https://instagram.com/voltajbattery?igshid=16alr5zlze4vm

سایت👇

🌐 https://www.voltajbattery.ir

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0