با توجه به تمرکز اصلی جمعیت ایران در شهرهای شلوغ و پرتراکم، خودروهای کوچک و جمع و جور نظیر MVM 110 میتوانند گزینههای بسیار کارآمدی باشند چراکه این قبیل محصولات به نوعی برای زندگی شهری تکامل یافتهاند و رانندگی با آنها در معابر تنگ و شلوغ آسانتر است. اما متاسفانه قیمت بالای اتومبیل در کشورمان باعث شده که به این کلاس خودرویی مقداری بیتوجهی شود چراکه اکثر افراد ترجیح میدهند ماشین اندکی بزرگتر خریداری کنند تا هم در شهر کارشان را راه بیاندازد و هم در سفرها کاربردی باشد و به همین دلیل تیبا (حتی در نسخه هاچبک) مورد استقبال بیشتری در مقایسه با 110 قرار گرفته است. اما اگر استفاده شما صرفاً شهری است و برای مسافرت روی وسیله دیگری (مثل خودرو دوم یا وسایل نقلیه عمومی) حساب باز میکنید میتوانید با خرید یک محصول کامپکت مثل امویام 110S از مزایای داشتن خودرویی راحت و کم مصرف و خوش دست بهرهمند شوید.
امویام 110S خودریی رام و گوش به فرمان راننده است و با توجه به ابعاد کوچک بدنه، شعاع گردش فرمان عالی و ادوات نرم و روان، میتواند برای استفادههای شهری گزینه مطلوبی باشد و در ترافیک یا داخل پارکینگهای تنگ و هنگام دور زدن در معابر باریک، بسیار کارآمد ظاهر شود. بخصوص که این محصول از نظر کیفیت سواری هم به نسبت قیمت شرایط قابل قبولی دارد و از لحاظ جای پا و سر فضای کافی را برای 4 سرنشین به شما هدیه خواهد کرد. جدا از اینها مصرف سوخت مناسب و استهلاک نسبتاً پایین موتور، نگرانیها بابت هزینه نگهدرای ماشین را کاهش دادهاند، هرچند که از لحاظ قیمت لوازم یدکی شرایط رقبای 110 نظیر تیبا2 مقداری بهتر است. راستی امویام مدعی شده با تقویت بدنه و دربها ایمنی محصولش را هم نسبت به گذشته ارتقاء بخشیده هرچند همچنان گزارشی از یک نهاد معتبر در این خصوص ارائه نشده است.
خوب پس امویام 110S از بسیاری جهات میتواند گزینه جذابی باشد، اما تمامی اینها فقط یک روی سکه بودند و در سمت دیگر مشکلاتی مثل فضای بار بسیار کم که حتی برای یک هاچبک مینی هم جالب نیست در کنار آپشنهای محدود در نسخه Comfortable و بازار دست دوم نهچندان پررونق میتواند تا حدودی برای خریداران دلسردکننده باشد. همچنین 110S بدلیل شتاب ثانویه ضعیف و پایداری نه چندان مناسب در پیچهای تند و فضای حمل بار ناکافی، قادر نیست برای مسافرت در حد سایر هاچبکهای این رده قیمتی کاربردی باشد.
با ورود به داخل کابین امویام 110S با فضایی فانتزی و جالب روبرو شدیم که هرچند فرم عامه پسندی ندارد اما در قیاس با امثال تیبا حس مدرنتری به سرنشینان منتقل میکند. طراحی داشبورد و تودریها بر مبنای خطوط منحنی و دایرهای شکل ترسیم شده و مثل قسمت بیرونی سلیقه خانمها و جوانان را هدف قرار داده است. ضمناً داخل اتاق جای پا و سر کافی برای 4 سرنشین در نظر گرفته شده که اگر توقع بیجایی از یک خودرو مینی نداشته باشید شما را راضی نگاه خواهد داشت هرچند متاسفانه برای دستیابی به این فضای داخلی از محفظه صندوق کاسته شده و حالا دیگر صندوق عقب جای کافی برای قرار دادن وسایل چندانی نخواهد داشت.
ذر گذشته شاهد حضور مدلهای قدیمی 110 با پیشرانههای سه سیلندر 0.8 لیتری و 4 سیلندر 1.1 لیتری در کشورمان بودهایم. اما 110S از یک پیشرانه 3 سیلندر 12 سوپاپ با حجم حدود 1 لیتر بهره میبرد که قادر است در بهترین حالت 68 اسب بخار قدرت و 93 نیوتنمتر گشتاور را تولید و به کمک یک جعبه دنده 5 سرعته دستی روانه چرخهای جلوئی نماید. البته با توجه به وزن سبک و کاربری شهری امویام 110S میتوان گفت که همین میزان قدرت و گشتاور هم تا حدودی کافی است، بخصوص که شتاب اولیهاش کارتان را راه میاندازد و کولر ماشین هم اختلال چندانی در حرکت ایجاد نمیکند؛ اما اگر قصد سفرهای برون شهری و یا سبقتگیریهای جادهای را داشته باشید باید به شما هشدار بدهم که امویام 110S در سرعتهای بالاتر با افت شتاب محسوسی مواجه میشود و در نتیجه در خارج از شهر و سبقتگیریها نمیتواند به اندازه کافی چالاک باشد. همچنین عرض کم اتومبیل در کنار فرمان سبک و تعلیق نسبتاً نرم ماشین، به کم فرمانی و ناپایداری در پیچهای تند منتهی شده است.
امویام 110S از نظر سطح آپشن در دو تیپ luxury و Comfortable به بازار عرضه شده است. نسخه luxury که کاملترین مدل 110S محسوب میشود از امکانات سادهای نظیر: کیسههای هوا برای راننده و سرنشین کناری، شیشهها و آینههای جانبی برقی، ترمزهای مجهز به سیستم ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، صفحه کیلومتر دیجیتالی با نشانگر مصرف سوخت لحظهای، مهشکنهای جلو و عقب (البته مهشکنهای جلویی با روشن ماندن دائمی در نقش دیلایت ظاهر میشوند)، رینگهای آلومینیومی، گرمکن شیشه عقب و برف پاککن عقب بهره میبرد که با توجه به رده قیمتی و رقبا کافی به نظر میرسد.
اما مدل Comfortable که زودتر از مدل luxury از خط تولید مدیرانخودرو خارج شد از نظر امکانات اوضاع اسفناکی دارد. درست است که با نظر به رقبایی مثل تیبا، حذف رینگهای آلومینیومی و سنسورهای پارک در نسخه Comfortable چندان به چشم نمیآیند اما برداشتن گرمکن و برفپاککن شیشه عقب در این مدل جای گلایه دارد. بخصوص که ماشینهای هاچبک بدلیل نوع ساختار بدنه و ایرودینامیک خاصشان، نیاز اساسی به برفپاککن عقب دارند. در این بین تنظیمات دستی به سبک بسیار قدیمی برای آینههای جانبی هم در این مدل جالب توجه است.
MVM 110
MVM 110
MVM 110
باتری های مناسب برای خودروی MVM 110
شما به ترتیب می تواند 50 ، 55 آمپر باشد.
حال سوالی برای شما پیش می آید که بین این 2 گزینه کدام آمپر مناسب خودروی شماست؟
باید گفت بستگی به نوع استفاده ی شما از اتومبیل دارد. اگر خودروی شما یک خودروی کم استفاده برای شما و خانواده تان است که فقط برای چند روز در هفته از آن استفاده می کنید و زیاد با آن به سفر نمی روید و هیچ گونه سیستم های صوتی مازاد بر روی آن نصب نکرده اید (منظور سیستم های دارای آمپلی فایر می باشد که مصرف برق خودرو را بالا می برد.
آمپلی فایر با هر توانی مصرف جداگانه ای نسبت به برق کشی اصلی و فابریک خودرو دارد و چراغ های پر نور مانند زنون نیز ندارید باید به شما بگویم باتری های 50 آمپر برای خودروی شما کاملا مناسب است.
در صورتی که ماشین MVM 110
شما به صورت روزانه استفاده می شود و سفرهای کوتاه و حتی بلند مدت و طولانی با خودرو می روید و در تابستان بیشتر از آن استفاده می کنید و دائم کولر خودرو روشن می باشد ولی همچنان سیستم صوتی مازاد و چراغ های زنون ندارید، باتری های 55 آمپر را به شما پیشنهاد می دهیم.
برای خرید بیشتر باتری ها کلیک کنید
دلیل اینکه برای این استفاده از خودرو 5 آمپر بالاتر به شما پیشنهاد داده می شود فقط بخاطر استفاده بیشتر از خودرو می باشد. مطمئنا وقتی شما از ماشین MVM 110 بیشتر استفاده می کنید بیشتر استارت می زنید،بیشتر چراغ ها را روشن می کنید بیشتر از کولر خودرو استفاده می کنید و …. پس طبیعتا باتری خودروی شما بیشتر از حالت اول شارژ را رها کرده و مجدد شارژ می شود مخصوصا حین استارت ماشین. بیشترین برق مورد نیاز در ماشین همین برق مورد نیاز برای استارت می باشد که در مقاله های قبل به صورت مفصل به این مورد پرداخته شده است.
حالا می رسیم به اون دسته از دوستانی که سیستم های صوتی و چراغ های زنون و هر سیم کشی مازاد بر سیم کشی های فابریک کارخانه بر روی خودروی خود دارند. برای این دسته از عزیزان در حالت عادی باتری های 50 آمپر پیشنهاد می شود. حالا شاید بگید حالت عادی؟؟؟ مگه حالت غیر عادی هم داریم؟؟؟ باید بگم بله…
حالت غیر عادی برای اون دسته از افرادی می باشد که سیستم های صوتی بیشتر از حالت عادی بر روی خودروی خود نصب می کنند. در اون حالت باید با افراد متخصص مشورت کنند و برای اون سیستم های بیشتر از حالت عادی یک باتری مجزا و یا یک خازن در نظر گرفته شود تا فشار بیش از اندازه به باتری و دینام خودرو وارد نشود.
در مورد باتری های 50 و 55 آمپر یک نکته بسیار مهم مورد توجه دوستان:
باتری های 50 آمپر در 2 نوع L1 و L2 می باشد. تفاوت 1 و 2 این نوع باتری در اندازه ابعاد آنهاست و تفاوتی در بازدهی و ذخیره نیرو ندارند. برخی از خودروها محل نصب باتری آن کوچک تر از حالت معمولی است به همین دلیل از باتری های نوع L1 که ابعاد کوچکتری دارد استفاده می کنند.
در خودروی MVM 110 در بعضی از تیپ های جدید محل قرار گیری باتری فقط با ابعاد و اندازه باتری های 55 آمپر L1 متناسب است و متاسفانه نمی توانید باتری های بزرگتر از این نصب کنید و دوستانی که دارای سیستم های صوتی و چراغ های زنون هستند می بایست از یک باتری مجزا یا یک باتری یدک دیگر استفاده کنند تا آسیبی به سیستم برقی خودرو و باتری وارد نشود. ولی در بقیه ی مدل ها می توان از 50 و L2 و حتی 55 آمپر استفاده نمود.

باتری خودروی MVM 110 چیست ؟|ولتاژ باتری
شما باتری های 55 آمپر با قطب کوتاه مناسب می باشد.
در مرکز تخصصی برق خودرو، ولتاژ باتری تمامی باتری های نامبرده در بالا از 50 آمپر تا 55 آمپر در برندهای متفاوت با بهترین کیفیت و نازل ترین قیمت موجود می باشد. باتری های اوربیتال مربوط به کارخانه سپاهان باتری اصفهان، باتری های پرستیژ مربوط به کارخانه برنا باتری اصفهان، باتری های باتریکس مربوط به کارخانه پاسارگاد سمنان و …
نکاتی در مورد بررسی باتری
راحت ترین و اولین راه برای اینکه بفهمید باتری خودروی MVM 110
شما سالم است یا خیر بررسی رنگ چشمی باتری می باشد. چشمی باتری در 3 رنگ سبز، مشکی و سفید قرار می گیرد.
رنگ سبز به معنی این است که باتری شما شارژ دارد. این نکته را در نظر داشته باشید که سبز بودن دلیل بر سالم بودن باتری شما نیست و فقط دلیل بر شارژ بودن باتری شماست و به احتمال زیاد دینام خودروی 55 شما سالم است و باتری را شارژ می نماید.
رنگ مشکی به این معنی است که باتری شما شارژ ندارد. این نکته دلیل بر خرابی باتری شما نمی باشد و ممکن است با یک بار شارژ آن باتری به حالت اولیه خود برگردد و ممکن است دینام خودروی شما به درستی کار نکند.
رنگ سفید به معنی خراب شدن باتری شما می باشد که به احتمال خیلی زیاد باتری شما خشک شده است و صفحات داخلی آن خراب می باشد.
در کل برای اطمینان از سالم بودن و خراب بودن باتری به نزدیک ترین مرکز تخصصی برق خودرو در محل زندگی خود مراجعه کنید تا با دستگاه تخصصی تست باتری به شما اعلام کنند باتری سالم است یا خیر و با دستگاه های مخصوص تست از سالم بودن دینام و استارت خودروی خود اطمینان حاصل نمایید. در صورت خرابی و کار نکردن دینام باتری شارژ نمی شود درصورت داشتن برق دزدی شارژ باتری خالی می شود.

باتری خودرویMVM 110 چیست ؟|ولتاژ باتری
ولتاژ باتری (اولین مجتمع تخصصی برق خودرو در مازندران)
نمایندگی رسمی صبا باتری و سپاهان باتری در مازندران
با بیش از 20 سال فعالیت
فروش بالا و پایین دارد / این خدمات است که می ماند
مازندران / بابلسر / بعد از پل شازده رودخانه / جنب پمب بنزین
مدیر فروش : 09021178410
دفتر مرکزی: 011.35346660
تلگرام https://t.me/voltajbattery
اینستاگرام https://www.instagram.com/voltajbattery
دیدگاهتان را بنویسید