ولتاژ باتری
0

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ولتاژ باتری
ولتاژ باتری
مازندران-بابلسر-بلوار شهید ذوالفقاری-جنب پمپ بنزین کشوری

باتری خودروی پیکانتو چیست؟

باتری خودروی پیکانتو چیست؟

کیا پیکانتو یک هاچبک شهری جمع و جور است که از سال ۲۰۰۴ در سبد تولیدات شرکت کره‌ای کیاموتورز جای گرفت. این خودروی کوچک که در بازارهای کره جنوبی، هنگ کنگ و تایوان با نام کیا مورنینگ نیز شناخته می‌شود، تاکنون در سه نسل وارد بازارهای جهانی شده که نسل دوم آن حضور نسبتا پررنگی در بازار کشورمان داشته است.

شرکت اطلس خودرو به عنوان نماینده رسمی کمپانی کیا موتورز در ایران، نسل دوم پیکانتو را که از سال ۲۰۱۱ در بازارهای جهانی حاضر بود در مدل ۲۰۱۳ وارد بازار کشور کرد؛ همچنین اولین نسخه فیس لیفت کیا پیکانتو نیز در سال ۲۰۱۶ به کشورمان راه پیدا کرد.

در حال حاضر نیز نسل سوم کیا پیکانتو از سال ۲۰۱۷ در مارکت‌های بین‌المللی حضور دارد اما به دلیل لغو ثبت سفارش واردات خودرو هنوز فرصت حضور در بازار ایران را پیدا نکرده است.

این نسل از کیا پیکانتو در ۲۰۰۳ برای نخستین بار در نمایشگاه خودرو فرانکفورت به معرض نمایش عمومی درآمد. این خودرو که بر پایه پلتفرم کوچک شده هیوندای گتز توسعه یافته بود، در قالب بدنه پنج درب هاچبک وارد بازار شد. دو نوع پیشرانه احتراقی به حجم یک لیتر (بنزینی) و ۱.1 لیتری هم دیزلی برای آن در نظر گرفته شده بود که پیشرانه یک لیتری توانایی ایجاد ۶۱ اسب بخار قدرت و ۸۶ نیوتون متر گشتاور را داشت و موتور ۱.۱ لیتری دیزل سه سیلندر نیز قادر به تولید ۷۵ اسب بخار قدرت و ۱۵۳ نیوتن متر گشتاور بود.

مصرف سوخت پیشرانه بنزینی برابر ۵.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر بود و این در حالی است که میزان مصرف گازوییل موتور دیزل کیا پیکانتو نسل اول به حدود ۴.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می‌رسید. یک گیربکس اتوماتیک متعارف مجهز به مبدل گشتاور نیز وظیفه انتقال قوای حاصل از پیشرانه‌های کیا پیکانتو نسل اول را به سوی چرخ‌های جلو بر عهده داشت. ناگفته نماند که پیشرانه بنزینی ۱.۲ لیتری مشابه با هیوندا آی ۱۰ نیز در برخی بازارها روی کیا پیکانتو نصب شد.

از جمله شاخص‌ترین تجهیزات این خودروی شهری می‌توان به سیستم صوتی مجهز به سی دی پلیر، تهویه مطبوع، صندلی‌های چرمی، شیشه بالابرهای برقی، فعال‌سازی قفل مرکزی از راه دور و آینه‌های جانبی برقی اشاره کرد. در سال ۲۰۰۷ نسخه فیس لیفت نسل اول کیا پیکانتو که برخی تغییرات ظاهری اندک بر ناحیه سپرها و جلوپنجره آن اعمال شده بود، راهی میدان گشت. جالب است بدانید که در بازار ایتالیا یک نسخه دوگانه‌سوز ال پی جی نیز از کیا پیکانتو حضور داشت که فرمان آن به جای سیستم هیدرولیک از نوع برقی بود.

نسل دو کیا پیکانتو از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ روی خط تولید شرکت کیا موتورز حضور داشت. این محصول همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد در قالب مدل‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ وارد بازار کشورمان شد؛ پس از آن نیز نسخه فیس لیفت نسل دوم کیا پیکانتو که تغییراتی در ناحیه سپرها و جلوپنجره آن اعمال شده بود مهمان جاده‌های کشورمان شد. کیا پیکانتو موجود در بازار ایران قوای محرکه خود را مدیون یک پیشرانه ۴ سیلندر تنفس طبیعی به حجم ۱.۲ لیتر است که حداکثر توان خروجی آن به ۸۵ اسب بخار محدود شده است.

بیشینه گشتاور حاصل از این موتور به ۱۲۱ نیوتن متر می‌رسد. همچنین یک جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک در کنار پیشرانه کیا پیکانتو حضور دارد تا نیروی حاصل از آن را به سوی چرخ‌های جلو انتقال دهد.

بهره‌گیری از چنین مجموعه فنی سبب شده تا دومین نسل کیا پیکانتو قادر باشد ظرف مدت ۱۳.۵ تا ۱۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد که البته چندان سریع و چابک به نظر نمی‌رسد.

حداکثر سرعت کیا پیکانتو نسل دوم موجود در بازار کشورمان نیز برابر با ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت ارزیابی می‌شود. میزان مصرف سوخت کیا پیکانتو نسل دوم موجود در ایران هم حدود ۵.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برآورد شده که برای یک خودرو ۹۴۰ کیلوگرمی رقم نسبتا مناسبی برآورد می‌شود.‌ لازم به ذکر است که باک سوخت این کره‌ای ریز نقش برابر ۳۵ لیتر گنجایش خواهد داشت.

از جمله مهم‌ترین تجهیزات رفاهی کیا پیکانتو در بازار ایران می‌توان به این موارد اشاره کرد: کروز کنترل، کنترل ایستایی در سربالایی، دیلایت، اتولایت، چراغ‌های مه شکن جلو و عقب، چراغ خوش آمدگویی، نورپردازی داخلی، فرمان برقی دو حالته با روکش چرم و دکمه‌های کنترل، گرمکن فرمان، سیستم صوتی با ۶ اسپیکر و هندزفری، بلوتوث، USB، نمایشگر کریستالی داشبورد، استارت دکمه‌ای، ورود بدون کلید، تهویه مطبوع اتوماتیک، تنظیم صندلی‌های جلو به صورت دستی، صندلی عقب تاشونده دو تکه، گرمکن صندلی‌های جلو، روکش چرم و پارچه صندلی‌ها، آینه‌های جانبی تاشونده برقی، سانروف، شیشه بالابر آنتی‌ترپ.

کیا پیکانتو نسل دوم موفق به دریافت چهار ستاره ایمنی از موسسه یورو انکپ شده که امتیاز مناسبی برای این هاچبک ریز نقش کره‌ای به شمار می‌آید و نشان دهنده ایمنی مناسب کاربران این خودرو خواهد بود. از جمله مهم‌ترین تجهیزات ایمنی به کار رفته در کیا پیکانتو نسل دوم می‌توان به سیستم کنترل پایداری، حسگر فاصله‌سنج عقب، توزیع نیروی ترمز به صورت الکترونیکی EBD، ترمز ضد قفل ABS، ترمز کمکی، فرمان حساس به سرعت، شش عدد کیسه هوای راننده، سرنشین، پرده‌ای، جانبی جلو و کمربند ایمنی پیش کشنده اشاره کرد.

باتری های مناسب برای خودروی پیکانتو

شما به ترتیب می تواند 50 ، 55 آمپر باشد.

حال سوالی برای شما پیش می آید که بین این 2 گزینه کدام آمپر مناسب خودروی شماست؟

باید گفت بستگی به نوع استفاده ی شما از اتومبیل دارد. اگر خودروی شما یک خودروی کم استفاده برای شما و خانواده تان است که فقط برای چند روز در هفته از آن استفاده می کنید و زیاد با آن به سفر نمی روید و هیچ گونه سیستم های صوتی مازاد بر روی آن نصب نکرده اید (منظور سیستم های دارای آمپلی فایر می باشد که مصرف برق خودرو را بالا می برد.

آمپلی فایر با هر توانی مصرف جداگانه ای نسبت به برق کشی اصلی و فابریک خودرو دارد و چراغ های پر نور مانند زنون نیز ندارید باید به شما بگویم باتری های 50 آمپر برای خودروی شما کاملا مناسب است.

در صورتی که ماشین پیکانتو

شما به صورت روزانه استفاده می شود و سفرهای کوتاه و حتی بلند مدت و طولانی با خودرو می روید و در تابستان بیشتر از آن استفاده می کنید و دائم کولر خودرو روشن می باشد ولی همچنان سیستم صوتی مازاد و چراغ های زنون ندارید، باتری های 55 آمپر را به شما پیشنهاد می دهیم.

 

 

 

 

برای خرید بیشتر باتری ها کلیک کنید

 

دلیل اینکه برای این استفاده از خودرو 5 آمپر بالاتر به شما پیشنهاد داده می شود فقط بخاطر استفاده بیشتر از خودرو می باشد. مطمئنا وقتی شما از ماشین پیکانتو  بیشتر استفاده می کنید بیشتر استارت می زنید،بیشتر چراغ ها را روشن می کنید بیشتر از کولر خودرو استفاده می کنید و …. پس طبیعتا باتری خودروی شما بیشتر از حالت اول شارژ را رها کرده و مجدد شارژ می شود مخصوصا حین استارت ماشین. بیشترین برق مورد نیاز در ماشین همین برق مورد نیاز برای استارت می باشد که در مقاله های قبل به صورت مفصل به این مورد پرداخته شده است.

حالا می رسیم به اون دسته از دوستانی که سیستم های صوتی و چراغ های زنون و هر سیم کشی مازاد بر سیم کشی های فابریک کارخانه بر روی خودروی خود دارند. برای این دسته از عزیزان در حالت عادی باتری های 50  آمپر پیشنهاد می شود. حالا شاید بگید حالت عادی؟؟؟ مگه حالت غیر عادی هم داریم؟؟؟ باید بگم بله…

حالت غیر عادی برای اون دسته از افرادی می باشد که سیستم های صوتی بیشتر از حالت عادی بر روی خودروی خود نصب می کنند. در اون حالت باید با افراد متخصص مشورت کنند و برای اون سیستم های بیشتر از حالت عادی یک باتری مجزا و یا یک خازن در نظر گرفته شود تا فشار بیش از اندازه به باتری و دینام خودرو وارد نشود.

 

باتری خودروی پراید 141 چیست ؟|ولتاژ باتری

در مورد باتری های 50 و 55 آمپر یک نکته بسیار مهم مورد توجه دوستان:

باتری های 50 آمپر در 2 نوع L1 و L2 می باشد. تفاوت 1 و 2 این نوع باتری در اندازه ابعاد آنهاست و تفاوتی در بازدهی و ذخیره نیرو ندارند. برخی از خودروها محل نصب باتری آن کوچک تر از حالت معمولی است به همین دلیل از باتری های نوع L1 که ابعاد کوچکتری دارد استفاده می کنند.

در خودروی پیکانتو در بعضی از تیپ های جدید محل قرار گیری باتری فقط با ابعاد و اندازه باتری های 55 آمپر L1 متناسب است و متاسفانه نمی توانید باتری های بزرگتر از این نصب کنید و دوستانی که دارای سیستم های صوتی و چراغ های زنون هستند می بایست از یک باتری مجزا یا یک باتری یدک دیگر استفاده کنند تا آسیبی به سیستم برقی خودرو و باتری وارد نشود. ولی در بقیه ی مدل ها می توان از 50 و L2 و حتی 55 آمپر استفاده نمود.

باتری خودروی پراید 141 چیست ؟|ولتاژ باتری

شما باتری های 55 آمپر با قطب کوتاه مناسب می باشد.

در مرکز تخصصی برق خودرو، ولتاژ باتری تمامی باتری های نامبرده در بالا از 50 آمپر تا 55 آمپر در برندهای متفاوت با بهترین کیفیت و نازل ترین قیمت موجود می باشد. باتری های اوربیتال مربوط به کارخانه سپاهان باتری اصفهان، باتری های پرستیژ مربوط به کارخانه برنا باتری اصفهان، باتری های باتریکس مربوط به کارخانه پاسارگاد سمنان و …

نکاتی در مورد بررسی باتری

راحت ترین و اولین راه برای اینکه بفهمید باتری خودروی پیکانتو

شما سالم است یا خیر بررسی رنگ چشمی باتری می باشد. چشمی باتری در 3 رنگ سبز، مشکی و سفید قرار می گیرد.

رنگ سبز به معنی این است که باتری شما شارژ دارد. این نکته را در نظر داشته باشید که سبز بودن دلیل بر سالم بودن باتری شما نیست و فقط دلیل بر شارژ بودن باتری شماست و به احتمال زیاد دینام خودروی 55 شما سالم است و باتری را شارژ می نماید.

رنگ مشکی به این معنی است که باتری شما شارژ ندارد. این نکته دلیل بر خرابی باتری شما نمی باشد و ممکن است با یک بار شارژ آن باتری به حالت اولیه خود برگردد و ممکن است دینام خودروی شما به درستی کار نکند.

رنگ سفید به معنی خراب شدن باتری شما می باشد که به احتمال خیلی زیاد باتری شما خشک شده است و صفحات داخلی آن خراب می باشد.

در کل برای اطمینان از سالم بودن و خراب بودن باتری به نزدیک ترین مرکز تخصصی برق خودرو در محل زندگی خود مراجعه کنید تا با دستگاه تخصصی تست باتری به شما اعلام کنند باتری سالم است یا خیر و با دستگاه های مخصوص تست از سالم بودن دینام و استارت خودروی خود اطمینان حاصل نمایید. در صورت خرابی و کار نکردن دینام باتری شارژ نمی شود درصورت داشتن برق دزدی شارژ باتری خالی می شود.

باتری خودروی پراید 141 چیست ؟|ولتاژ باتری

باتری خودروی پیکانتو چیست ؟|ولتاژ باتری

ولتاژ باتری (اولین مجتمع تخصصی برق خودرو در مازندران) 

نمایندگی رسمی صبا باتری و سپاهان باتری در مازندران 

 با بیش از 20 سال فعالیت 

فروش بالا و پایین دارد / این خدمات است که می ماند 

مازندران / بابلسر / بعد از پل شازده رودخانه / جنب پمب بنزین

 

مدیر فروش : 09021178410

دفتر مرکزی: 011.35346660

تلگرام  https://t.me/voltajbattery

اینستاگرام https://www.instagram.com/voltajbattery

باتری پیکانتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0