ولتاژ باتری
0

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ولتاژ باتری
ولتاژ باتری
مازندران-بابلسر-بلوار شهید ذوالفقاری-جنب پمپ بنزین کشوری

باتری خودروی پادرا پلاس چیست؟

باتری خودروی پادرا پلاس چیست؟

داستان تولید وانت پادرا از سال‌های بسیار دور و به عنوان وانت جایگزین برای یکی از قدیمی‌ترین محصولات صنعت خودرو تاریخ جهان، یعنی زامیاد ۲۴ (نیسان جونیور/Z24) یا همان نیسان آبی خودمان باز می‌گردد. وانتی که در سال‌های ابتدایی پس از انقلاب به عنوان یکی از محصولات قدیمی برند ژاپنی نیسان به ایران راه یافت و در کمال ناباوری همچنان بر خط تولید قرار دارد.

زامیاد (از زیرمجموعه‌های تجاری‌ساز سایپا) بسیار تلاش داشت تا در گذر زمان، وانت Z24 را با محصولات جدیدتری نظیر شوکا و سپس پادرا، به طور کامل جایگزین کند. این مهم به دلیل افزایش چشمگیر قیمت نهایی محصول جدید هرگز ممکن نشد. اما این شرکت حالا محصول دیگری را روانه بازار کرده است که با نام پادرا پلاس شناخته می‌شود.

این محصول هم نمی‌تواند جایگزین مناسبی برای Z24 باشد اما با توجه به نیاز بازار مدرن امروزی و قرارگیری در بازه قیمتی کمتر از وانت‌های مونتاژی چینی، پادرا پلاس می‌تواند گزینه مناسبی برای برخی از وظایف باربری سبک در کشور باشد.

مزایا و معایب پادرا پلاس

+طراحی روز داخلی و خارجی

+صندلی و سیستم صوتی جدید

+آپشن‌‌های واجب نظیر فرمان هیدرولیک، سیستم تهویه مطبوع، ایموبلایزر، آینه‌ها و شیشه‌های برقی، تاخوگراف، ریموت و قفل مرکزی

+مصرف سوخت متوسط منطقی‌تر ۱۲.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر

+سیستم کلاچ هیدرولیکی

+توان حمل بار قابل توجه ۲۰۸۹ کیلوگرم

 

-پیشرانه بسیار قدیمی و از رده خارج Z24 مگاموتور

-استاندارد آلایندگی پایین یورو ۴

-توان و گشتاور بسیار پایین

-ترمز عقب کاسه‌ای

-گیربکس دنده دستی

-باک کوچک ۵۵ لیتری

-ارائه تنها در نسخه تک کابین

-قیمت نهایی بالا با توجه به نوع کاربری

مشخصات فنی پادرا پلاس

پادرا پلاس در حقیقت نسخه به روز شده همان پادرا سابق است که در اصل بر خلاف زامیاد ۲۴، ساخته خود شرکت زامیاد نیست. این وانت جدید مدل لیون (Lion/لیان) شرکت فودِی (Foday) چین است که با میزان داخلی‌سازی ۷۰ درصد روانه بازار کشور شده است.

از آنجایی که استانداردهای ۸۵ گانه جدید صنعت خودروسای کشور راه را برای ادامه تولید Z24 سخت کرده بود، زامیاد تصمیم به تولید محصول جدیدی گرفت که جایگزین خودرویی به نام Z24 شود. اولین تلاش شوکا و دومین تلاش پادرا نام گرفت که هر دو خودرو به دلیل داشتن آپشن‌های رفاهی بیشتر و البته قیمت نهایی بسیار بالاتر، به هیچ عنوان مورد پذیرش بازار و قشر نیازمند یک وانت ارزان قیمت باری قرار نگرفت.

هر دو خودرو به شکست بزرگی برای زامیاد و گروه خودروسازی سایپا بدل شدند، اما در عین حال ارائه محصول جدید از این کلاس برای یک شرکت خودروسازی غیر قابل اجتناب است. در نتیجه پادرا پلاس را باید سومین تلاش نوین زامیاد در این زمینه به حساب آورد که در عین حال بسیار بعید است از سوی همان قشر کم توان مورد استقبال قرار گیرد.

با وجود داشتن آپشن‌های رفاهی و قیمتی به مراتب بالاتر از شوکا و پادرا، پادرا پلاس همچنان از پیشرانه تماما بومی‌سازی شده و بسیار قدیمی با کد شناسایی Z24 از ساخته‌های قدیم نیسان ژاپن و سپس مگاموتور ایران، بهره می‌گیرد که پیش‌تر در تمامی محصولات قدیمی سایپا، از پاترول گرفته تا وانت زامیاد (Z24) به کار گرفته شده بود. حتی شوکا و پادرا نیز به همین پیشرانه در کنار گیربکس دنده دستی پنج سرعت مجهز بودند. پیشرانه‌ای که در گذر زمان تنها بر سطح داخلی‌سازی آن افزوده و به سیستم سوخت رسانی انژکتوری مجهز شده اما هیچ توان فنی درخور توجهی را شاهد نبود.

پادرا پلاس در نمای جلو و بخش کابین از طراحی جدیدی بهره می‌برد که بارز‌ترین تمایز آن، بهبود طراحی در جلوپنجره و به روز شدن سبک طراحی است که از سوی فودی به اجرا درآمده است. چراغ‌های مستطیل شفاف دو لنز جلو و سبک طراحی جلوپنجره دو پله کرومی مشبک، بدون شک طراحی خود را از محصولات یک دهه پیش برند رنج روور (مدل لوکس/اسپرت لندروور) الهام گرفته است. حتی قامت عمودی جلوپنجره و سپر جلو با مه‌شکن‌های بسیار ساده و کوچک درون سپر نیز ظاهر پادرا پلاس را بیشتر به رنج رووهای قبل از ۲۰۱۰ شبیه می‌‌کند. نمای جانبی خودرو نیز گلگیرهای برجسته و یکپارچه ادغام شده با ساختار بدنه را به همراه دارند که ظاهری عضلانی برای پادرا پلاس فراهم می‌کنند.

المان‌های زیبایی خودرو در همین نقطه به طور کامل به پایان می‌رسد. حتما می‌پرسید چرا؟ چون نمای جانبی درست از پشت اتاق به سمت عقب، یعنی دقیقا محل محفظه بار (لگن بار) خودرو، دقیقا همان نمونه سابقی است که بر وانت‌های Z24 نیز به کار گرفته شده است. یک لگن بار با طراحی بسیار قدیمی، ناهماهنگ با خطوط کابین و گلگیرهای برجسته جلو و بسیار زشت که تصور استفاده از آن بر بدنه خودرو جدیدی چون پادرا پلاس از تصور خارج است.

نمای داخلی خوشبختانه جایی نبود که زامیاد بتواند دست زیادی بر آن ببرد، اما آنچنان هم ذوق برانگیز نیست. از خودرویی که خیال جانشینی نیسان جونیور را دارد نمی‌توان انتظار زیادی داشت. با این وجود پادرا پلاس در نمای داخل از طراحی به روزتر و تریم‌های پلاستیکی نقره‌ای مات، مجموعه نشانگرهای جدید پشت فرمان و غربیلک فرمان شبیه به خانواده پراید اما مزین به لوگو تجاری زامیاد، روکش پارچه‌ای صندلی‌ها و رودری‌ها بهره می‌گیرد.

باتری خودروی پادرا پلاس چیست؟|ولتاژ باتری

باید گفت بستگی به نوع استفاده ی شما از اتومبیل دارد. اگر خودروی شما یک خودروی کم استفاده برای شما و خانواده تان است که فقط برای چند روز در هفته از آن استفاده می کنید

و زیاد با آن به سفر نمی روید و هیچ گونه سیستم های صوتی مازاد بر روی آن نصب نکرده اید (منظور سیستم های دارای آمپلی فایر می باشد که مصرف برق خودرو را بالا می برد.

 

آمپلی فایر با هر توانی مصرف جداگانه ای نسبت به برق کشی اصلی و فابریک خودرو دارد و چراغ های پر نور مانند زنون نیز ندارید باید به شما بگویم باتری های 70 آمپر برای خودروی شما کاملا مناسب است.

در صورتی که ماشین پادرا پلاس به صورت روزانه استفاده می شود و سفرهای کوتاه و حتی بلند مدت و طولانی با خودرو می روید و در تابستان بیشتر از آن استفاده می کنید و دائم کولر خودرو روشن می باشد ولی همچنان سیستم صوتی مازاد و چراغ های زنون ندارید، باتری های 74 آمپر را به شما پیشنهاد می دهیم.

باتری خودروی سمند LX چیست؟|ولتاژ باتری

باتری خودروی سمند LX چیست؟|ولتاژ باتری

ولتاژ باتری (اولین مجتمع تخصصی برق خودرو در مازندران) 

نمایندگی رسمی صبا باتری و سپاهان باتری در مازندران 

 با بیش از 20 سال فعالیت 

فروش بالا و پایین دارد / این خدمات است که می ماند.

 

دلیل اینکه برای این استفاده از خودرو 5 آمپر بالاتر به شما پیشنهاد داده می شود فقط بخاطر استفاده بیشتر از خودرو می باشد. مطمئنا وقتی شما از پادرا پلاس استفاده می کنید

بیشتر استارت می زنید،بیشتر چراغ ها را روشن می کنید بیشتر از کولر خودرو استفاده می کنید و …. پس طبیعتا باتری خودروی شما بیشتر از حالت اول شارژ را رها کرده و مجدد شارژ می شود

مخصوصا حین استارت ماشین. بیشترین برق مورد نیاز در ماشین همین برق مورد نیاز برای استارت می باشد که در مقاله های قبل به صورت مفصل به این مورد پرداخته شده است.

حالا می رسیم به اون دسته از دوستانی که سیستم های صوتی و چراغ های زنون و هر سیم کشی مازاد بر سیم کشی های فابریک کارخانه بر روی خودروی خود دارند.

برای این دسته از عزیزان در حالت عادی باتری های 70  آمپر پیشنهاد می شود. حالا شاید بگید حالت عادی؟؟؟ مگه حالت غیر عادی هم داریم؟؟؟ باید بگم بله…

برای خرید بیشتر باتری ها کلیک کنید

حالت غیر عادی برای اون دسته از افرادی می باشد که سیستم های صوتی بیشتر از حالت عادی بر روی خودروی خود نصب می کنند. در اون حالت باید با افراد متخصص مشورت کنند

و برای اون سیستم های بیشتر از حالت عادی یک باتری مجزا و یا یک خازن در نظر گرفته شود تا فشار بیش از اندازه به باتری و دینام خودرو وارد نشود.

در مورد باتری های 70 و 74 آمپر یک نکته بسیار مهم مورد توجه دوستان:

باتری های 70 آمپر در 2 نوع L1 و L2 می باشد. تفاوت 1 و 2 این نوع باتری در اندازه ابعاد آنهاست و تفاوتی در بازدهی و ذخیره نیرو ندارند. برخی از خودروها محل نصب باتری آن کوچک تر از حالت معمولی است به همین دلیل از باتری های نوع L1 که ابعاد کوچکتری دارد استفاده می کنند.

در خودروی پادرا پلاس از تیپ های جدید محل قرار گیری باتری فقط با ابعاد و اندازه باتری های 74 آمپر L1 متناسب است و متاسفانه نمی توانید باتری های بزرگتر از این نصب کنید

و دوستانی که دارای سیستم های صوتی و چراغ های زنون هستند می بایست از یک باتری مجزا یا یک باتری یدک دیگر استفاده کنند تا آسیبی به سیستم برقی خودرو و باتری وارد نشود.

باتری خودروی سمند LX چیست؟|ولتاژ باتری

باتری خودروی سمند LX چیست؟|ولتاژ باتری

ولی در بقیه ی مدل ها می توان از 70 و L2 و 74 آمپر استفاده نمود.

باتری های 70 آمپر در نوع قطب کوتاه و قطب بلند موجود می باشد.برای پادرا پلاس شما باتری های 74 آمپر با قطب کوتاه مناسب می باشد.

در مرکز تخصصی برق خودرو، ولتاژ باتری تمامی باتری های نامبرده در بالا از 70 آمپر تا 74 آمپر در برندهای متفاوت با بهترین کیفیت و نازل ترین قیمت موجود می باشد. باتری های اوربیتال مربوط به کارخانه سپاهان باتری اصفهان، باتری های پرستیژ مربوط به کارخانه برنا باتری اصفهان، باتری های باتریکس مربوط به کارخانه پاسارگاد سمنان و …

نکاتی در مورد بررسی باتری

راحت ترین و اولین راه برای اینکه بفهمید باتری خودروی پادرا پلاس شما سالم است یا خیر بررسی رنگ چشمی باتری می باشد. چشمی باتری در 3 رنگ سبز، مشکی و سفید قرار می گیرد.

باتری خودروی سمند LX چیست؟|ولتاژ باتری

باتری خودروی پادرا پلاس چیست؟|ولتاژ باتری

رنگ سبز به معنی این است که باتری شما شارژ دارد. این نکته را در نظر داشته باشید که سبز بودن دلیل بر سالم بودن باتری شما نیست و فقط دلیل بر شارژ بودن باتری شماست و به احتمال زیاد دینام خودروی شما سالم است و باتری را شارژ می نماید.

رنگ مشکی به این معنی است که باتری شما شارژ ندارد. این نکته دلیل بر خرابی باتری شما نمی باشد و ممکن است با یک بار شارژ آن باتری به حالت اولیه خود برگردد و ممکن است دینام خودروی شما به درستی کار نکند.

رنگ سفید به معنی خراب شدن باتری شما می باشد که به احتمال خیلی زیاد باتری شما خشک شده است و صفحات داخلی آن خراب می باشد.

در کل برای اطمینان از سالم بودن و خراب بودن باتری به نزدیک ترین مرکز تخصصی برق خودرو در محل زندگی خود مراجعه کنید تا با دستگاه تخصصی تست باتری به شما اعلام کنند باتری سالم است

یا خیر و با دستگاه های مخصوص تست از سالم بودن دینام و استارت خودروی خود اطمینان حاصل نمایید. در صورت خرابی و کار نکردن دینام باتری شارژ نمی شود درصورت داشتن برق دزدی شارژ باتری خالی می شود.

 

باتری خودروی سمند LX چیست؟|ولتاژ باتری

باتری خودروی سمند LX چیست؟|ولتاژ باتری

ولتاژ باتری (اولین مجتمع تخصصی برق خودرو در مازندران) 

نمایندگی رسمی صبا باتری و سپاهان باتری در مازندران 

 با بیش از 20 سال فعالیت 

فروش بالا و پایین دارد / این خدمات است که می ماند 

مازندران / بابلسر / بعد از پل شازده رودخانه / جنب پمب بنزین

مدیر فروش : 09021178410

دفتر مرکزی: 011.35346660

تلگرام  https://t.me/voltajbattery

اینستاگرام https://www.instagram.com/voltajbattery

فروشگا لوازم برقی خودرو : https://www.voltajshop.com/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0