ولتاژ باتری
0

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ولتاژ باتری
ولتاژ باتری
مازندران-بابلسر-بلوار شهید ذوالفقاری-جنب پمپ بنزین کشوری

باتری خودروی تویوتا سراتو چیست؟

باتری خودروی تویوتا سراتو چیست؟

کمپانی کیا موتور یکی از قدرتمندترین کمپانی‌های کره جنوبی محسوب می‌شود که فعالیت‌های خود را از سال ۱۹۵۷ آغاز نموده است. این کمپانی در سال ۲۰۰۳ اقدام به طراحی و تولید یک سدان شهری جمع‌وجور به نام سراتو کرد که از ظاهر متفاوتی نسبت به سایر محصولات این کمپانی برخوردار بود. این سدان کوچک پس از عرضه به بازارهای جهانی با استقبال نسبتاً خوبی مواجه شد که کمپانی کیا را برآن داشت تا در سال ۲۰۰۸ نسل جدیدی از این خودرو را به بازار معرفی کند. تولید نسل دوم کیا سراتو در سه کلاس هاچبک، سدان و کوپه انجام می‌گرفت که فقط مدل‌ کوپه و سدان آن به بازار داخلی ما راه پیدا کردند.تویوتا سراتو 
در ابتدا عرضه این خودرو به بازار داخلی تنها به‌صورت وارداتی انجام می‌گرفت و در آن زمان رقیب قدرتمندی برای مزدا ۳ به‌حساب می‌آمد. این خودرو توانست به لطف طراحی بروز، امکانات متنوع، قیمت مناسب و … فروش بسیاری خوبی را در بازار تجربه کند و در این میان شرکت سایپا مذاکرات خود را با کمپانی کیا برای مونتاژ کیا سراتو نسل دوم آغاز نمود و موفق شد در سال ۹۳ مونتاژ این خودرو را در ۴ تیپ مختلف آغاز نماید. ناگفته نماند که هم‌اکنون این مدل از سراتو، تنها در چین و ایران تولید شده و سایر کارخانه‌های این کمپانی در سطح جهان، نسل جدید (سوم) کیا سراتو را تولید می‌کنند.

همان‌طور که قبلاً هم به آن اشاره کردیم کیا سراتویی که هم‌اکنون در حال مونتاژ در کارخانه سایپا است، نسل دوم این خودرو محسوب می‌شود که تولید جهانی آن در سال ۲۰۱۳ متوقف و با نسل سوم جایگزین شده است. سراتو مونتاژ شده در گروه صنعتی سایپا یک سدان جمع‌وجور شهری بوده که در دسته‌بندی‌های جهانی در سگمنت C جای می‌گیرد. این خودرو از یک طراحی نسبتا ساده اما جسورانه بهره می‌برد که شباهت زیادی به هوندا سیویک ۲۰۰۷ دارد. طراحی کلی این خودرو به‌گونه‌ای است که آن را برای افرادی که به دنبال یک سدان شهری و اسپرت هستند مناسب ساخته است. در بخش جلویی خودرو با جلوپنجره جدید شرکت کیا مواجه هستیم که در برخی محصولات جدید این کمپانی نیز به‌کاررفته است. جلوپنجره زیبای این خودرو به‌وسیله دو چراغ زاویه‌دار تا لبه گلگیرها امتداد دارد و در ترکیب با سپر حجیم آن فضایی مدرن و خشن را خلق کرده است که می‌تواند باعث جلب رضایت اغلب بازدیدکنندگان شود.
نمای جانبی این خودرو بسیار ساده بوده و جز طرح ذوزنقه‌ای که بالای رکاب‌ها قرار دارد و خطی که از زیر آینه‌ها تا چراغ عقب امتدادیافته، هیچ نکته خاصی ندارد؛ در بخش عقب خودرو چراغ‌هایی بزرگ و قرمزرنگی قرار دارد که بیش از سایر اجزای این بخش باعث جلب‌توجه می‌شود، سپر عقب حجیم این خودرو در هماهنگی کامل با نمای کلی بدنه طراحی‌شده است. در بخش پایینی سپر، یک قطعه دفیوز مانند به‌کاررفته ست که تا حدودی از سادگی بیش‌ازحد فضا کاسته و همچنین مکان مناسبی را برای اگزوز فراهم نموده است. در مجموع طراحی ظاهری کیا سراتو به نسبت طراحی که در سال ۲۰۰۸ انجام‌شده جذاب و جوان‌پسند بوده، اما برای خودرویی که در رنج قیمتی ۱۰۰ میلیون تومان قرار دارد کمی ساده و پیش‌پاافتاده به نظر می‌رسد.
سراتو ۲۰۰۰ سی‌سی مدل پایه از لحاظ مشخصات فنی هیچ تفاوتی با مدل آپشنال ندارد و تفاوت این دو مدل تنها در امکانات رفاهی به‌ کار رفته در داخل کابین خودرو است. کیا سراتویی آپشنالی که به‌منظور تست در اختیار ما قرار داده ‌شد از امکاناتی همچون سیستم کلید هوشمند (Key Less + Smart Key)، پدال شیفتر روی فرمان، آمپر سوپر ویژن (نورپردازی قرمزرنگ نشان‌دهنده‌ها)، سیستم مولتی‌مدیا (نمایشگر لمسی ۷ اینچ مجهز به GPS)، سانروف، سنسور پارک دنده‌عقب، دوربین دید عقب و صندلی چرمی برخوردار است که هیچ‌کدام از این موارد در نمونه‌های غیر آپشنال وجود ندارند!
از بحث امکانات رفاهی و آپشن‌ها که خارج شویم به طراحی کابین کیا سراتو می‌رسیم که باید گفت در این بخش طراحان کمپانی کیا موتور عملکرد قابل قبولی داشته‌اند. گرچه نمای کلی کابین چندان مدرن به نظر نمی‌رسد، اما از ارگونومی خوبی برخوردار است و به سختی می‌توان از آن ایراد گرفت. متأسفانه داخلی‌سازی این خودرو با مشکلاتی هم همراه بوده و بسیاری از امکانات و آپشن‌های اصلی این خودرو به لطف کمپانی سایپا حذف ‌شده‌ است؛ یکی از عجیب‌ترین تفاوت‌هایی که نسخه‌های به‌اصطلاح آپشنال وطنی نسبت به نمونه وارداتی دارند، استفاده از پلاستیک بی‌کیفیت در ساخت داشبورد این خودرو است که برای خودرویی در رنج قیمتی ۱۰۰ میلیون تومان به‌هیچ‌وجه قابل‌قبول نیست. صندلی‌های این خودرو نسبت به نمونه وارداتی کمی نامرغوب به نظر می‌رسند اما درمجموع از راحتی قابل قبولی برخوردارند. برخلاف ظاهر جمع‌وجور این خودرو، فضای در نظر گرفته‌شده برای سرنشینان بسیار مناسب بوده و می‌تواند راحتی بسیار خوبی را برای آن‌ها محیا کند.

باتری های مناسب برای خودروی تویوتا سراتو

شما به ترتیب می تواند 60 ، 66 آمپر باشد.

حال سوالی برای شما پیش می آید که بین این 2 گزینه کدام آمپر مناسب خودروی شماست؟

باید گفت بستگی به نوع استفاده ی شما از اتومبیل دارد. اگر خودروی شما یک خودروی کم استفاده برای شما و خانواده تان است که فقط برای چند روز در هفته از آن استفاده می کنید

و زیاد با آن به سفر نمی روید و هیچ گونه سیستم های صوتی مازاد بر روی آن نصب نکرده اید (منظور سیستم های دارای آمپلی فایر می باشد که مصرف برق خودرو را بالا می برد.

برای خرید بیشتر باتری ها کلیک کنید

 

آمپلی فایر با هر توانی مصرف جداگانه ای نسبت به برق کشی اصلی و فابریک خودرو دارد و چراغ های پر نور مانند زنون نیز ندارید باید به شما بگویم باتری های 60 آمپر برای خودروی شما کاملا مناسب است.

در صورتی که ماشین تویوتا سراتو

شما به صورت روزانه استفاده می شود و سفرهای کوتاه و حتی بلند مدت و طولانی با خودرو می روید و در تابستان بیشتر از آن استفاده می کنید و دائم کولر خودرو روشن می باشد ولی همچنان سیستم صوتی مازاد و چراغ های زنون ندارید، باتری های 66 آمپر را به شما پیشنهاد می دهیم.

دلیل اینکه برای این استفاده از خودرو 5 آمپر بالاتر به شما پیشنهاد داده می شود فقط بخاطر استفاده بیشتر از خودرو می باشد. مطمئنا وقتی شما از ماشین مزدا 2 بیشتر استفاده می کنید

بیشتر استارت می زنید،بیشتر چراغ ها را روشن می کنید بیشتر از کولر خودرو استفاده می کنید و …. پس طبیعتا باتری خودروی شما بیشتر از حالت اول شارژ را رها کرده و

مجدد شارژ می شود مخصوصا حین استارت ماشین. بیشترین برق مورد نیاز در ماشین همین برق مورد نیاز برای استارت می باشد که در مقاله های قبل به صورت مفصل به این مورد پرداخته شده است.

باتری خودروی سوزوکی ویتارا چیست ؟|ولتاژ باتری

باتری خودروی سوزوکی ویتارا چیست ؟|ولتاژ باتری

 

حالا می رسیم به اون دسته از دوستانی که سیستم های صوتی و چراغ های زنون و هر سیم کشی مازاد بر سیم کشی های فابریک کارخانه بر روی خودروی خود دارند.

برای این دسته از عزیزان در حالت عادی باتری های 60  آمپر پیشنهاد می شود. حالا شاید بگید حالت عادی؟؟؟ مگه حالت غیر عادی هم داریم؟؟؟ باید بگم بله…

حالت غیر عادی برای اون دسته از افرادی می باشد که سیستم های صوتی بیشتر از حالت عادی بر روی خودروی خود نصب می کنند. در اون حالت باید با افراد متخصص مشورت کنند

و برای اون سیستم های بیشتر از حالت عادی یک باتری مجزا و یا یک خازن در نظر گرفته شود تا فشار بیش از اندازه به باتری و دینام خودرو وارد نشود.

در مورد باتری های 60 یک نکته بسیار مهم مورد توجه دوستان:

باتری های 60 آمپر در 2 نوع L1 و L2 می باشد. تفاوت 1 و 2 این نوع باتری در اندازه ابعاد آنهاست و تفاوتی در بازدهی و ذخیره نیرو ندارند. برخی از خودروها محل نصب باتری آن کوچک تر از حالت معمولی است به همین دلیل از باتری های نوع L1 که ابعاد کوچکتری دارد استفاده می کنند.

باتری خودروی سوزوکی ویتارا چیست ؟|ولتاژ باتری

باتری خودروی سوزوکی ویتارا چیست ؟|ولتاژ باتری

باتری های 60 آمپر در نوع قطب کوتاه و قطب بلند موجود می باشد.

در مرکز تخصصی برق خودرو، ولتاژ باتری تمامی باتری های نامبرده در بالا از 60 آمپر  در برندهای متفاوت با بهترین کیفیت و نازل ترین قیمت موجود می باشد. باتری های اوربیتال مربوط به کارخانه سپاهان باتری اصفهان، باتری های پرستیژ مربوط به کارخانه برنا باتری اصفهان، باتری های باتریکس مربوط به کارخانه پاسارگاد سمنان و …

نکاتی در مورد بررسی باتری

راحت ترین و اولین راه برای اینکه بفهمید باتری خودروی تویوتا سراتو

شما سالم است یا خیر بررسی رنگ چشمی باتری می باشد. چشمی باتری در 3 رنگ سبز، مشکی و سفید قرار می گیرد.

رنگ سبز به معنی این است که باتری شما شارژ دارد. این نکته را در نظر داشته باشید که سبز بودن دلیل بر سالم بودن باتری شما نیست و فقط دلیل بر شارژ بودن باتری شماست

و به احتمال زیاد دینام خودروی شما سالم است و باتری را شارژ می نماید.

رنگ مشکی به این معنی است که باتری شما شارژ ندارد. این نکته دلیل بر خرابی باتری شما نمی باشد و ممکن است با یک بار شارژ آن باتری به حالت اولیه خود برگردد و ممکن است دینام خودروی شما به درستی کار نکند.

رنگ سفید به معنی خراب شدن باتری شما می باشد که به احتمال خیلی زیاد باتری شما خشک شده است و صفحات داخلی آن خراب می باشد.

در کل برای اطمینان از سالم بودن و خراب بودن باتری به نزدیک ترین مرکز تخصصی برق خودرو در محل زندگی خود مراجعه کنید تا با دستگاه تخصصی تست باتری به شما اعلام کنند

باتری سالم است یا خیر و با دستگاه های مخصوص تست از سالم بودن دینام و استارت خودروی خود اطمینان حاصل نمایید. در صورت خرابی و کار نکردن دینام باتری شارژ نمی شود درصورت داشتن برق دزدی شارژ باتری خالی می شود.

 

باتری خودروی سوزوکی ویتارا چیست ؟|ولتاژ باتری

باتری خودروی سوزوکی ویتارا چیست ؟|ولتاژ باتری

ولتاژ باتری (اولین مجتمع تخصصی برق خودرو در مازندران) 

نمایندگی رسمی صبا باتری و سپاهان باتری در مازندران 

 با بیش از 20 سال فعالیت 

فروش بالا و پایین دارد / این خدمات است که می ماند 

مازندران / بابلسر / بعد از پل شازده رودخانه / جنب پمب بنزین

مدیر فروش : 09021178410

دفتر مرکزی: 011.35346660

تلگرام  https://t.me/voltajbattery

اینستاگرام https://www.instagram.com/voltajbattery

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0