ولتاژ باتری
0

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ولتاژ باتری
ولتاژ باتری
مازندران-بابلسر-بلوار شهید ذوالفقاری-جنب پمپ بنزین کشوری

استارت خودرو چیست؟

استارت خودرو چیست؟

این قطعه اتومبیل‌ها یک نوع موتور الکتریکی است که انرژی الکتریکی را تبدیل به انرژی مکانیکی می‌کند. وظیفه این قطعه هم در بیان ساده، روشن کردن موتور اتومبیل است.

یعنی در حقیقت ما برق را از باتری اتومبیل به استارت می‌دهیم و استارت این برق را تبدیل به انرژی مکانیکی کرده و به محور موتور یا همان میل‌لنگ منتقل می‌کند. حرکت میل‌لنگ هم باعث می‌شود که یک سیکل احتراق در موتور صورت بگیرد و موتور روشن شود.

استارت خودرو چگونه کار میکند؟|ولتاژ باتری

استارت خودرو چگونه کار میکند؟|ولتاژ باتری نمایندگی_صبا_باتری_مازندران,نمایندگی_سپاهان_باتری_مازندران,نمایندگی_باتری_مازندران

نکته فنی ماجرا این است که موتورهای امروزی خودروها برای شروع فعالیت باید به حداقل ۱۰۰ دور در دقیقه برسند. بعد از آن موتورها می‌توانند به طور اتوماتیک به فعالیت خود ادامه دهند و در حقیقت ما می‌گوییم که موتور روشن شده است.

وقتی ما سوییچ را در کابین اتومبیل می‌چرخانیم در واقع برق را به سیستم استارت می‌رسانیم و آن را به حرکت در می‌آوریم تا این سیستم، موتور را به ۱۰۰ دور در دقیقه برساند، آن‌وقت اتومبیل روشن می‌شود.

شاید به نظر برسد که استارت یک موتور الکتریکی ساده است، اما اگر همین سیستم به ظاهر ساده درست کار نکند یا دچار خرابی شود اتومبیل شما به هیچ‌وجه به حرکت درنمی‌آید. موقعیت مکانی استارت هم معمولا پشت و کنار موتور اتومبیل است. به هر حال باید حرکت «دنده استارت» بلافاصله به میل‌لنگ منتقل و موتور خودرو روشن شود.

استارت خودرو چگونه کار میکند؟|ولتاژ باتری

استارت خودرو چگونه کار میکند؟|ولتاژ باتری نمایندگی_صبا_باتری_مازندران,نمایندگی_سپاهان_باتری_مازندران,نمایندگی_باتری_مازندران

معرفی بخش های اصلی استارت خودرو؟

استارت‌های رایج و معمول از دو قسمت اصلی تشکیل شده است؛

اتوماتیک استارت

موتور استارت

اتوماتیک استارت همان استوانه کوچک‌تری است که روی استوانه بزرگ‌تر که همان موتور استارت محسوب می‌شود قرار گرفته. برق باتری به بخش اتوماتیک منتقل می‌شود و در حقیقت اتوماتیک استارت، محل اتصال و رابط برق مستقیم باتری و موتور استارت است. کار دوم بخش اتوماتیک هم این است که دنده استارت را هنگام استارت زدن به جلو می‌برد تا با فلایول (همان چرخ طیار یا لنگر که روی میل‌لنگ است) درگیر کند و آن را به چرخش درآورد.

 

استارت خودرو چگونه کار میکند؟|ولتاژ باتری

استارت خودرو چگونه کار میکند؟|ولتاژ باتری

 

ولتاژ باتری (اولین مجتمع تخصصی برق خودرو مازندران )

ارایه انواع باتری خودرویی بصورت کلی و جزئی

خدمات پس از فروش رایگان 50 ماهه

فروش انواع لوازم برقی خودرویی

ولتاژ باتری ، متمایز دیگران

 

 

 

استارت برای عمل کردن برق بسیار زیادی از باتری می‌کشد یا مصرف می‌کند که حدود ۵۰ تا ۱۵۰ آمپر است. جریان ضعیف باتری باید از یک رله یا کنتاکتور عبور کند و تبدیل به یک جریان بالا شود تا بتواند مورد استفاده موتور استارت قرار گیرد.

این اتفاق در بخش اتوماتیک استارت می‌افتد. همزمان با این اتفاق، در اتوماتیک استارت یک اهرم دوشاخه وجود دارد که این اهرم، دنده استارت را به جلو هل می‌دهد تا با فلایول درگیر شود. اتوماتیک استارت بین باتری و موتور استارت قرار دارد و در حقیقت با کنتاکتور که در بخش اتوماتیک استارت قرار دارد، برق میان باتری و موتور استارت وصل یا قطع می‌شود.

استارت خودرو چگونه کار میکند؟|ولتاژ باتری

استارت خودرو چگونه کار میکند؟|ولتاژ باتری نمایندگی_صبا_باتری_مازندران,نمایندگی_سپاهان_باتری_مازندران,نمایندگی_باتری_مازندران

برای اینکه موتور خودرو بتواند به سرعتی برسد

باید ابتدا سوخت و هوا را وارد سیلندرها کرده و کمپرس نماید. موتور قدرتمند استارت برقی این چرخش را انجام می دهد.

یک شفت یک چرخ دنده کوچک را که درگیر می شود با یک حلقه چرخ دنده بزرگ که دور لبه ی فلایویل موتور می باشد.

در جلوبندی موتور استارت سوار شده در قسمت پایینی پشت موتور می باشد.

 

سیستم استارت به چه صورت کار میکند؟|ولتاژ باتری

سیستم استارت به چه صورت کار میکند؟|ولتاژ باتری نمایندگی_صبا_باتری_مازندران,نمایندگی_سپاهان_باتری_مازندران,ولتاژ_باتری_مازندران

 

استارتر نیاز به یک جریان خیلی قوی دارد

که این انرژی از طریق یک سیم قوی از باتری به استارت می رساند.

برای روشن کردن آن نمی توان با دست این کار را کرد نیروی دست توان روشن کردن آن را ندارد.برای روشن روشن احتیاج به یک نیروی بزرگ و قوی دارد.

روشن و خاموش کردن آن باید خیلی سریع انجام شود تا از خطر جرقه زدن و آسیب رسیدن به آن جلوگیری گردد.

به همین علت از یک شیر برقی در آن استفاده شده است که ترتیب آن بدین صورت است که یک سوییچ کوچک الکترومغناطیس را روشن می کند تا چرخه مدار تکمیل شود.

سویچ استارت معمولا با یک کلید احتراق کار میکند.وقتی کلید در حالت روشن قرار میگیرد جریان را به شیر برقی منتقل میکند.

کلید احتراق بصورت فنر برگشت پذیر می باشد به محض اینکه کلید رها می شود فنر به حالت اول برگشته و استارت را خاموش می کند.

 

سیستم استارت به چه صورت کار میکند؟|ولتاژ باتری

سیستم استارت به چه صورت کار میکند؟|ولتاژ باتری

 

ولتاژ باتری (اولین مجتمع تخصصی برق خودرو مازندران )

ارایه انواع باتری خودرویی بصورت کلی و جزئی

خدمات پس از فروش رایگان 50 ماهه

فروش انواع لوازم برقی خودرویی

ولتاژ باتری ، متمایز دیگران

 

زمانی که جریان به شیر برقی می رسد الکترومغناطیس یک میله آهنی را به خود جذب می کند.

این حرکت میله آهنی و تماس سنگین آنها پروسه برق رسانی به را کامل می کند.

میله آهنی همچنین فنر برگشت پذیر را برگردانده و کلید احتراق جریان رسانی به شیر برقی را متوقف می کند تماس قطع شده و موتور قطع می شود.

فنر برگشت پذیر به شدت برای استارتر لازم می باشد به این دلیل که موتور بیش از اندازه نباید بخورد.دلیلش هم این می

باشد که جریان الکتریکی زیادی مصرف میکند و این باعث خالی شدن سریع باتری می شود.

 

سیستم استارت به چه صورت کار میکند؟|ولتاژ باتری

سیستم استارت به چه صورت کار میکند؟|ولتاژ باتری نمایندگی_صبا_باتری_مازندران,نمایندگی_سپاهان_باتری_مازندران,ولتاژ_باتری_مازندران

 

همچنین اگر موتور روشن شود و همچنان موتور مشغول به کار باشد،موتور همچنان را به سرعت چرخانده و آسیب شدیدی به آن می زند.

استارت موتور وسیله ای دارد به نام دنده

که چرخ دنده را با حلقه دنده که بر روی فلایول می باشد که درگیر میکند فقط در زمانی که در حال عوض کردن وضعیت موتور می باشد.

به محض سرعت گرفتن موتور از موتور جدا می شود و برای انجام این کار دو راه وجود دارد:سیستم اینرسی و سیستم از قبل درگیر شده.

استارت اینرسی به اینرسی چرخ دنده متکی است یعنی عدم تمایل آن برای شروع چرخش

چرخ دنده به صورت محکم بر روی شفت موتور قرار نگرفته است به صورت یک مهره چرخان که آزادانه بر روی یک شیار پیچ در پیچ حرکت می کند قرار دارد.

تصور کنید که به یکباره پیچ و مهره را بپیچانید اینرسی باعث می شود که به یکباره نچرخد بنابراین بصورت یک نخ در امتداد پیچ کشیده می شود.

سیستم استارت به چه صورت کار میکند؟|ولتاژ باتری

سیستم استارت به چه صورت کار میکند؟|ولتاژ باتری نمایندگی_صبا_باتری_مازندران,نمایندگی_سپاهان_باتری_مازندران,ولتاژ_باتری_مازندران

زمانیکه اینرسی استارت را به چرخش در می آورد چرخ دنده در امتداد شفت موتور حرکت می کند و با حلقه دنده فلایویل درگیر می شود.

سپس در انتهای آن متوفق شده و با شفت موتور شروع به چرخیدن میکند و موتور را روشن می کند.

برای حفاظت از سیستم استارت خودرو چه کارهایی انجام دهیم؟

شاید شنیده باشید برای استارت خودرو 10 ثانیه بعد از باز شدن سوییچ را صبر کنید بعد اقدام به استارت زدن کنید.

این کار به این دلیل است که موقع باز کردن سوییچ بنزین به انژکتور رسیده (صدای سوتی موقع باز کردن سوییچ شنیده می شود که بعد از لحظه ای قطع می شود) و آماده احتراق و روشن شدن خودرو می باشد.

این کار بیشتر در مواقعی که ماشین سرد بوده یا زمان زیادی از خاموش شدن موتور میگذرد بهتر است انجام بگیرد.

شاید تعدادی از افراد بگویند ما بدون توقف استارت میزنیم و مشکلی پیش نیامده است باید بگم درسته شاید مشکلی تا الان پیش نیامده باشد ولی به مرور زمان آسیب جدی به استارت و موتور وارد میکند.

دلایل استارت نخوردن خودرو

سیستم استارت به چه صورت کار میکند؟|ولتاژ باتری

سیستم استارت به چه صورت کار میکند؟|ولتاژ باتری نمایندگی_صبا_باتری_مازندران,نمایندگی_سپاهان_باتری_مازندران,ولتاژ_باتری_مازندران

باتری:اولین چیزی که بعد از استارت نخوردن به ذهن افراد خطور می کند خراب بودن باتری می باشد.

باتری جزو موارد مصرفی و دارای تاریخ انقضا می باشد.عمر متوسط باتری حدود دو سال است که به نحوه کارکرد دینام خودرو بستگی دارد.

استارت :

یکی از مهم ترین وسیله ای که برای روشن شدن خودرو می باشد.از اجزای مختلفی تشکیل شده است که با هماهنگی یکدیگر دنده فلایویل را درگیر کرده و آوانس جرقه را از طریق سنسور میل لنگ به کامپیوتر گزارش می دهد.

زغال ،آرمیچر،اتوماتیک،چرخ دنده،دوشاخه،بوش و یک پوسته بیرونی اجزای تشکیل دهنده استارت می باشند.

زمانی که استارت میزنید برق از باتری به می رسد زغال برق را به آرمیچر رسانده آرمیچر چرخ دنده را چرخانده و موتور روشن می شود.

اگر استارت خراب باشد کل این عملیات مختل شده و برق رسانی انجام نمی شود.بنابراین به همین دلیل ماشین شما استارت نمی خورد.

دینام

سیستم استارت به چه صورت کار میکند؟|ولتاژ باتری

سیستم استارت به چه صورت کار میکند؟|ولتاژ باتری نمایندگی_صبا_باتری_مازندران,نمایندگی_سپاهان_باتری_مازندران,ولتاژ_باتری_مازندران

شاید بپرسید دینام چه ربطی به استارت نخوردن ماشین دارد؟

دینام وظیفه شارژ کردن باتری را دارد در صورتی که دینام وظیفه خود را به درستی انجام ندهد باتری دشارژ یا خالی شده و نمی تواند

برق لازم برای زدن را به آن برساند که از قضا از عمده دلایل نخوردن می باشد.

سوییچ:

برای  نیاز به سوییچ است که از یک مجموعه مغزی سوییچ و چند  رشته سیم تشکیل شده است.سوییچ سه حالته خاموش یا بسته،روشن و استارت دارد.

سیستم استارت به چه صورت کار میکند؟|ولتاژ باتری

سیستم استارت به چه صورت کار میکند؟|ولتاژ باتری نمایندگی_صبا_باتری_مازندران,نمایندگی_سپاهان_باتری_مازندران,ولتاژ_باتری_مازندران

حالت بسته که مشخص است و هیچ عملی در آن انجام نمی شود در حالت باز برق به پشت آمپر و تعدادی وسایل برقی می رسد و حالت که 12 ولت برق به به اتوماتیک می رسد و خودرو را روشن می کند.

اگر مغزی سوییچ یا سیم کشی آن مشکلی داشته باشد ماشین نمی خورد.

استارت نخوردن خودرو در فصل های سرد سال بیشتر اتفاق می افتد.در صورت نخوردن به هیچ وجه خودسرانه به تعویض یا تعمیر قطعه ای نپردازید و حتما از یک متخصص کمک بگیرید.

آشنایی با اجزا و کارکرد موتور استارت خودرو

اجزای تشکیل دهنده موتور استارت عبارتند از؛

  • پوسته اصلی
  • بالشتک‌ها: هسته‌های آهنی و سیم‌پیچ‌ها
  • پیچ اتصال بالشتک به پوسته
  • زغال‌ها
  • فنر و پایه نگهدارنده زغال
  • جازغالی پلاستیکی
  • آرمیچر
  • کلکتور آرمیچر (مجموعه لامل‌ها)
  • سیم‌پیچ‌های آرمیچر
  • هسته آرمیچر
  • شافت آرمیچر
  • دنده استارت
  • کلاچ

پوسته اصلی موتور استارت از استوانه فولادی تشکیل شده است که قطعات داخل آن قرار دارند. به طور کلی قطعات داخل موتور استارت از دو قسمت اصلی تشکیل شده که شامل بالشتک‌ها و آرمیچر است. بالشتک‌ها که معمولا شامل ۴ باشتک است با پیچ‌هایی به پوسته اصلی وصل شده‌اند. هر بالشتک‌ها از یک هسته آهنی (کفشک) و سیم‌پیچی به دور آن تشکیل شده است.

اجزاء استارت

استارت خودرو چگونه کار میکند؟|ولتاژ باتری

استارت خودرو چگونه کار میکند؟|ولتاژ باتری نمایندگی_صبا_باتری_مازندران,نمایندگی_سپاهان_باتری_مازندران,نمایندگی_باتری_مازندران

پوسته استارت

پوسته استارت تشکیل شده است از یک استوانه که همان پوسته اصلی است، از جنس فولاد ساخته شده است.

بالشتک‌ها

چهار عدد بالشتک که از جنس فولاد است. درون پوسته نصب می‌شود که بایستی حوزه مغناطیسی در اطراف آنها ایجاد شود.

سیم پیچ

یک حلقه سیم پیچ به دور بالشتک‌ها پیچیده می‌شود. هر استارت دارای ۴ حلقه سیم پیچ است. با کمک بالشتک و نیروی الکتریکی، وظیفه ایجاد حوزه مغناطیسی را به عهده دارند.

اتوماتیک

این قطعه استوانه‌ای کوچک است که بر روی پوسته اصلی در پوش جلویی استارت نصب می‌شود. وظیفه اصلی این قطعه انتقال الکتریسیته به سیم پیچ بالشتک است. همزمان با پیش راندن دنده، استارت توسط دو شاخه دنده است. این پیش راندن باعث درگیری دنده استارت با دنده فلایویل می‌شود.

دنده استارت

این قطعه بر روی شفت آرمیچر و روی مارپیچ شفت آرمیچر قرار دارد. تنها در یک جهت خلاص و در جهت مخالف درگیر می‌شود. وظیفه این قطعه انتقال نیروی گردشی مکانیکی از آرمیچر به دنده فلایویل و چرخاندن فلایویل است.

آرمیچر

این قطعه در مرکز شفت خود دارای پره‌های چک است که سیم پیچ در داخل این هسته پیچیده شده و دو سر سیم پیچ به کالکتور متصل به سر شفت وصل است. وظیفه این قطعه ایجاد حوزه مخالف حوزه بالشتک است. در این زمان قطب‌های هم نام همدیگر را می‌رانند و باعث چرخش آرمیچر می‌شود.

زغال استارت

این قطعه از جنس کربن نرم و ترکیب درصد کمی مس است. وظیفه اصلی این قطعه رساندن الکتریسیته بر سر کالکتور آرمیچر جهت ایجاد حوزه مغناطیسی است.

کلگی استارت

این قطعه از جنس آلومینیوم خشک ساخته شده است. محل نصب پوسته اصلی اتوماتیک استارت بوده و نگهدارنده شفت آرمیچر است. البته شفت آرمیچر از سمت جلو درون بوشی که بر روی کلگی نصب شده، می‌نشیند.

درپوش انتهای استارت

این قطعه محل قرارگیری زغال‌های مثبت و منفی است. همچنین نگهدارنده شفت آرمیچر از انتهای آن نیز هست. شفت آرمیچر درون بوشی که روی درپوش انتهایی نصب شده، می‌نشیند.

سیستم بدون کلید در واقع یک نوع آپشن بر روی خودرو محسوب می شود

که علاوه بر کارایی سریع تر و بالاتر به جذابیت ماشین هم می افزاید. در ماشین هایی که از این آپشن استفاده می نمایند از سوئیچ به شکل سابق استفاده نمی شود که این حالت باعث ایجاد حس بهتری در راننده خودرو می شود.

در صورتی که این سیستم به صورت فابریک و کارخانه ای بر روی ماشین نصب شده باشد بدین حالت است که ایموبلایزر سوئیچ یا ریموت بر روی کامپیوتر خودرو تعریف شده است که این حرکت خود عامل بالا رفتن امنیت خودرو می شود.

ولی اگر بخواهید به صورت دستی و غیر فابریک این سیستم را بر روی خودروی خود نصب نمایید آیا می تواند همان کار را انجام دهد و باعث ناامنی خودروی شما نشود؟؟؟

چرا نصب سیستم کیلیس به صورت غیر فابریک بر روی خودرو توصیه نمی شود؟

سیستم ورود و استارت بدون کلید یا در اصلاح کیلیس (Key less)|ولتاژ باتری

سیستم ورود و استارت بدون کلید یا در اصلاح کیلیس (Key less)|ولتاژ باتری نمایندگی_صبا_باتری_مازندران,نمایندگی_سپاهان_باتری_مازندران,ولتاژ_باتری,فروش_باتری

چرا وقتی گفته می شود با نصب دستی این سیستم، ایموبلایزر خودرو از مدار خارج می شود فروشندگان این سیستم مخالفت می کنند؟

باید گفت فروشندگان به علت دریافت سود و فروش دستگاه خود با انجام این روش مخالفت نکرده و منکر این قضیه می شوند.

شما هنگامی که سیستم کیلیس را بر روی خودروی خود به صورت غیر فابریک نصب می نمایید با نزدیک شدن و دور شدن،

در خودروی شما باز و قفل می شود این در صورتی می باشد که در ماشین های با کیلیس فابریک یک دکمه بر روی دستگیره راننده

یا دیگر دستگیره ها تعبیه شده است که با نزدیک شدن به خودرو با فشردن آن دکمه عمل قفل یا باز شدن در ها صورت می گیرد.

اینکه خودروی شما بعد از نصب سیستم کیلیس بدون سوئیچ روشن نمی شود دلیل بر فعال بودن سیستم ایموبلایزر نمی باشد.

بلکه با نصب هر استارت دکمه ای سیستم ایموبلایزر شما از مدار خارج می شود.

 

سیستم ورود و استارت بدون کلید یا در اصلاح کیلیس (Key less)|ولتاژ باتری

سیستم ورود و استارت بدون کلید یا در اصلاح کیلیس (Key less)|ولتاژ باتری

ولتاژ باتری (اولین مجتمع تخصصی برق خودرو در مازندران) 

نمایندگی رسمی صبا باتری و سپاهان باتری در مازندران 

 با بیش از 20 سال فعالیت 

فروش بالا و پایین دارد / این خدمات است که می ماند 

مازندران / بابلسر / بعد از پل شازده رودخانه / جنب پمب بنزین

 

نکته

اگر ماشین صفر خریداری کردید و ماشین شما از این آپشن محروم بود و تمایل به نصب کیلیس بر روی خودروی خود هستید بدانید خودروی شما با این کار از گارانتی خارج می شود.

به همین دلیل قبل انجام این کار از شرایط گارانتی نمایندگی خودروی خود مطلع شوید.

در سوئیچ خودروی شما یک چیپ وجود دارد که نام آن ایموبلایزر است و حاوی اطلاعات رمز گذاری شده می باشد که هنگام وارد کردن سوئیچ در خودرو و چرخاندن آن این اطلاعات درون سوئیچ با اطلاعات کامپیوتر خودرو رد و بدل می شود.

 

این رد و بدل کردن اطلاعات چند میلی ثانیه بیشتر طول نمی کشد.

سیستم ورود و استارت بدون کلید یا در اصلاح کیلیس (Key less)|ولتاژ باتری

سیستم ورود و استارت بدون کلید یا در اصلاح کیلیس (Key less)|ولتاژ باتری نمایندگی_صبا_باتری_مازندران,نمایندگی_سپاهان_باتری_مازندران,ولتاژ_باتری,فروش_باتری

 

برد مربوط به انجام این کار چند سانتی متر بیشتر نیست به همین دلیل شما نمی توانید یک سوئیچ از روی سوئیچ اصلی خودرو کپی کنید، سوئیچ کپی به علت نداشتن هیچ اطلاعاتی نمی تواند تاییدیه کامپیوتر خودرو را بگیرد و به همین دلیل نمی تواند خودروی شما را روشن کند.

فروشندگان و نصاب سیستم کیلیس به همین دلیل ایموبلایزر سوئیچ شما را از سوئیچ خارج کرده و جایی در نزدیکی دکمه استارت جاسازی و می چسبانند تا هنگام زدن دکمه استارت اطلاعات لازم همانجا رد و بدل شود و خودروی شما را روشن کند.

حال با در نظر گرفتن این موضوع می توانید دلیل نا امن شدن خودروی خود را بدانید. زیرا با خارج کردن مدار سیستم کیلیس و وصل نمودن سیم ها به هم می توان خودرو را روشن نمود و این به دلیل وجود چیپ ایموبلایزر به جای داخل سوئیچ در خودرو می باشد.

 

سیستم ورود و استارت بدون کلید یا در اصلاح کیلیس (Key less)|ولتاژ باتری نمایندگی_صبا_باتری_مازندران,نمایندگی_سپاهان_باتری_مازندران,ولتاژ_باتری,فروش_باتری

 

از نظر بسیاری از افراد مجرب در برق خودرو امنیت سیستم کیلیس در خودروهای ارزان قیمت تری مانند کوییک و ساینا که به صورت فابریک نصب شده اند بیشتر از معتبرترین برند های استارت های دکمه ای غیر فابریک موجود در بازار می باشد که بر روی ماشین های خارجی و گران قیمت ژاپنی، آلمانی، فرانسوی، کره ای و… نصب می کنند می باشد.

 

به مراتب سیستم های فابریک ارزان قیمت تر مطمئن تر و قابل اعتماد تر از سیستم های غیر فابریک و گران قیمت می باشد. زیرا یک کیلیس فابریک تمام امنیت ضد سرقت بودن را حفظ می کند و ایمنی کامل تری را به صاحبان خودرو می دهد.

 

در تمامی شرکت های سازنده خودرو سیستم های کیلیس الگوریتم های مخصوص به خود را دارند و تمام این مشخصات در کامپیوتر های خودرو تعریف شده است.

به علت اینکه تمام این الگوریتم ها و مشخصات در کامپیوتر تعریف شده است ضریب خطا در ایم سیستم ها بسیار پایین است.

اما در سیستم های غیر فابریک همیشه مشکلات برقی در خودرو به وجود می آید و دستکاری هایی در آن انجام می دهند و برای اتصال کامل به عملگر های مختلف بعضی سیستم های ایمنی خودرو را از مدار خارج کرده یا از بین می برند.

در بسیاری از موارد کیلیس های غیر فابریک به استارت و باتری خودرو آسیب وارد کرده است ولی در سیستم های فابریک هیچگونه از این قبیل مشکلات بوجود نمی آید.

آیا می توان خودروهای مجهز به سیستم کیلیس را به سرقت برد؟

سیستم ورود و استارت بدون کلید یا در اصلاح کیلیس (Key less)|ولتاژ باتری

سیستم ورود و استارت بدون کلید یا در اصلاح کیلیس (Key less)|ولتاژ باتری نمایندگی_صبا_باتری_مازندران,نمایندگی_سپاهان_باتری_مازندران,ولتاژ_باتری,فروش_باتری

مطمئنن یکی از مهم ترین اختراعات خودرویی و تکنولوژی به روز همین سیستم استفاده از خودرو بدون کلید می باشد.

سیستمی که در حال حاضر بر روی تمام خودرو های وارداتی و تعدادی از ماشین های داخلی موجود می باشد و به شما این امکان را می دهد.

تا بدون زدن دکمه ای وارد ماشین شوید و از آن خارج شوید و بدون چرخاندن سوئیچ با استفاده از یک دکمه ماشین خود را روشن کنید. اما سوال اینجاست که آیا این سیستم کاملا بدون نقص می باشد و احتمال ازدیدن ماشین را به صفر می رساند؟

خب باید گفت خیر، مطمئنن در این سیستم هم نیز نقص هایی وجود داشت و در طی استفاده های کارخانه مشکلات شناسایی و برطرف شد. ابتدا باید نحوه کارکرد این سیستم را بدانید.

سیستم کیلیس با امجواج رادیویی کار می کند.

بدین صورت که سوئیچ شما از طریق امواج رادیویی یک یا چندین کد را برای ایموبلایزر خودرو ارسال می کند و در صورت تایید در خودرو را باز یا قفل می نماید.

این سیستم مورد تایید بود تا زمانی که حدود چند سال پیش در لندن یک فرد با هک کردن امواج رادیویی توانست کد های ارسالی را دریافت کند و تعداد زیادی خودرو را به سرقت بردند و این گزارش در شهر های دیگر هم داده شد.

سیستم ورود و استارت بدون کلید یا در اصلاح کیلیس (Key less)|ولتاژ باتری

سیستم ورود و استارت بدون کلید یا در اصلاح کیلیس (Key less)|ولتاژ باتری نمایندگی_صبا_باتری_مازندران,نمایندگی_سپاهان_باتری_مازندران,ولتاژ_باتری,فروش_باتری

به همین دلیل شرکت های خودرو سازی با بروز رسانی سیستم های کیلیس توانستند در حال حاضر جلوی این قبیل از مشکلات بگیرند.

در بعضی خودرو ها کد ها از بین 3 تا 8 متغیر می باشند و هر بار این کد های ارسالی برای ایموبلایزر تغییر می کند، یا در بعضی سیستم ها از الگوی قطب نما استفاده شد به این صورت که با تغییر زاویه ارسال کد های ارسالی نیز تغییر می کند. بااین کار توانستند تا حد زیادی امنیت این سیستم را بالا ببرند.

چقدر می توان به سیستم کیلیس اعتماد کرد؟

باید این موضوع را در نظر بگیریم که کیلیس فناوری خودروها را افزایش داده است، در گذشته هر فردی با در دست داشتن تعدادی ابزار مکانیکی می توانست در هر خودرویی را باز کند و آن را روشن کند و به سرقت ببرد.

با ورود این فناوری حداقل اگر کسی قصد روشن کردن خودرو را داشته باشد باید علم اولیه امواج رادیویی را بلد باشد.

ولی اینکه سوال پیش می آید که آیا به این فناوری اعتماد کنیم یا خیر بخش عظیمی به دارنده این سیستم برمی گردد زیرا سارقان برای دریافت کد های شما باید به سوئیچ نزدیک شوند تا بتوانند امواج رادیویی آن را به سرقت ببرند پس در نظر داشته باشید نباید سوئیچ خودروی خود را در هر جایی رها نمایید.

 

نکات تکمیلی

استارت پوسته گیربکس سوار یا انتهای موتور وصل می‌شود و از طریق اتصال چرخ دنده خود استارت با چرخ دنده تعبیه شده روی فلایویل یا چرخ طیار موتور را می‌چرخاند.

در هنگام استارت زدن سلنوئید یا همان اتوماتیک استارت دنده استارت را به سمت دنده فلایویل می‌راند، در داخل اتوماتیک استارت یک کنتاکتور ساده وجود دارد که هم‌زمان با حرکت دنده استارت ولتاژ باتری را به آرمیچر وصل می‌کند؛ بنابراین بلافاصله بعد از قرار گرفتن دنده استارت روی دنده فلایویل استارت می‌چرخد و موتور را می‌چرخاند پس از قطع شدن برق استارت توسط فشار فنر دنده به عقب آمده و ارتباط آن با دنده روی فلایویل قطع می‌شود.

 

اگر موتور، با استارت زیاد روشن شده و سپس، دود سفید از اگزوز خارج می شود و موتور لرزش دارد، احتمالاً علت آن ورود آب به فضای احتراق است که خرابی واشر سرسیلندر دلیل آن است. یکی دیگر از نشانه های آن ورود روغن به آب رادیاتور است.

 

دود سفید

 

 

اگر موتور پس از استارت زدن زیاد روشن شده و سپس دود سیاه از اگزوز خارج می شود، علت زیاد بودن نسبت بنزین به هوا در فضای سیلندر است، دلیل آن می تواند یا خرابی سنسور دمای موتور و یا نشتی بنزین از انژکتورها باشد

 

اگر موتور دیر روشن شده و سپس دود آبی از اگزوز خارج شود، علت نشتی روغن به محفظه احتراق است و دلیل آن خرابی کاسه نمد سوپاپها می باشد.

 

 

اگر موتور دیر روشن شده و هیچ دودی از اگزوز خارج نمی شود، دلیل آن می تواند نسبت کم بنزین به هوا در محفظه احتراق، خطای سنسور دمای موتور، ضعیف بودن جرقه شمع، خرابی شمع یا کوئل، پایین بودن تراکم موتور به دلیل سفتی فیلر سوپاپها و یا نامرغوب بودن سوخت باشد.

 قبل از استارت خودرو، ۱۰ ثانیه روی حالت باتری صبر کنید!

 

سوییچ

استارت

 

به دلایل زیر پیشنهاد می گردد این نکته در مواقعی که خودرو سرد بوده و چند ساعتی از خاموش شدن موتور می گذرد رعایت گردد:

1⃣اگر دقت کنیم پس از بازکردن سوییچ صدایی از پمپ بنزین شنیده می شود که نشاندهنده ارسال سوخت به سمت انژکتورها می باشد که پس از چند ثانیه این صدا قطع می‌گردد.

این قطع شدن صدا نشان دهنده پرشدن مسیرهای سوخت از بنزین ازپمپ به انژکتور است و فشار اولیه مناسبی برای پاشش سوخت توسط انژکتورها فراهم می گردد.

سرد بودن خودرو

در مواقعی که خودرو سرد است برای زود روشن شدن خودرو، استپر موتور دریچه گاز را بسته تا میزان بیشتری سوخت برای شروع احتراق مصرف گردد.

که پر شدن مسیرهای سوخت و ایجاد یک فشار اولیه کمک به سزایی برای زود روشن شدن خودرو دارد.

 

2⃣در این چند ثانیه فرصتی به ECUخودرو خود داده تا کلیه مدارهاو قطعات برقی و سنسورها را چک کرده و از به وجود امدن errorدر سیستم خوداری نمائید.

این خطاها در زمان تداخل چک کردن سیستم توسط ecuو استارت زدن خودرو احتمال به وجود امدن ان بیشتر است.

3⃣در این چند ثانیه راننده فرصت خواهد داشت که صفحه نشان دهنده امپرها را ببیند.

در صورت معیوب بودن و روشن نشدن یکی از چراغ‌های اعلان خطر نسبت به رفع ایراد اقدام نمایید.

چون تست سالم بودن این علایم توسط راننده فقط در زمانی که سوییچ باز است و موتور استارت نخورده امکان پذیر است .

.

 

 

مدیر فروش :
09021178410

دفتر مرکزی:
011-35346660

تلگرام

 https://t.me/voltajbattery

اینستاگرام

https://www.instagram.com/voltajbattery/

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0