ولتاژ باتری
0

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ولتاژ باتری
ولتاژ باتری
مازندران-بابلسر-بلوار شهید ذوالفقاری-جنب پمپ بنزین کشوری

استارت خودرو چگونه کار میکند؟

استارت خودرو چگونه کار میکند؟

سیستم  استارت اتومبیل چه کاری انجام میدهد؟

این قطعه اتومبیل‌ها یک نوع موتور الکتریکی است که انرژی الکتریکی را تبدیل به انرژی مکانیکی می‌کند. وظیفه این قطعه هم در بیان ساده، روشن کردن موتور اتومبیل است.

یعنی در حقیقت ما برق را از باتری اتومبیل به استارت می‌دهیم و استارت این برق را تبدیل به انرژی مکانیکی کرده و به محور موتور یا همان میل‌لنگ منتقل می‌کند. حرکت میل‌لنگ هم باعث می‌شود که یک سیکل احتراق در موتور صورت بگیرد و موتور روشن شود.

استارت خودرو چگونه کار میکند؟|ولتاژ باتری

استارت خودرو چگونه کار میکند؟|ولتاژ باتری نمایندگی_صبا_باتری_مازندران,نمایندگی_سپاهان_باتری_مازندران,نمایندگی_باتری_مازندران

نکته فنی ماجرا این است که موتورهای امروزی خودروها برای شروع فعالیت باید به حداقل ۱۰۰ دور در دقیقه برسند. بعد از آن موتورها می‌توانند به طور اتوماتیک به فعالیت خود ادامه دهند و در حقیقت ما می‌گوییم که موتور روشن شده است.

وقتی ما سوییچ را در کابین اتومبیل می‌چرخانیم در واقع برق را به سیستم استارت می‌رسانیم و آن را به حرکت در می‌آوریم تا این سیستم، موتور را به ۱۰۰ دور در دقیقه برساند، آن‌وقت اتومبیل روشن می‌شود.

شاید به نظر برسد که استارت یک موتور الکتریکی ساده است، اما اگر همین سیستم به ظاهر ساده درست کار نکند یا دچار خرابی شود اتومبیل شما به هیچ‌وجه به حرکت درنمی‌آید. موقعیت مکانی استارت هم معمولا پشت و کنار موتور اتومبیل است. به هر حال باید حرکت «دنده استارت» بلافاصله به میل‌لنگ منتقل و موتور خودرو روشن شود.

استارت خودرو چگونه کار میکند؟|ولتاژ باتری

استارت خودرو چگونه کار میکند؟|ولتاژ باتری نمایندگی_صبا_باتری_مازندران,نمایندگی_سپاهان_باتری_مازندران,نمایندگی_باتری_مازندران

معرفی بخش های اصلی استارت خودرو؟

استارت‌های رایج و معمول از دو قسمت اصلی تشکیل شده است؛

اتوماتیک استارت

موتور استارت

اتوماتیک استارت همان استوانه کوچک‌تری است که روی استوانه بزرگ‌تر که همان موتور استارت محسوب می‌شود قرار گرفته. برق باتری به بخش اتوماتیک منتقل می‌شود و در حقیقت اتوماتیک استارت، محل اتصال و رابط برق مستقیم باتری و موتور استارت است. کار دوم بخش اتوماتیک هم این است که دنده استارت را هنگام استارت زدن به جلو می‌برد تا با فلایول (همان چرخ طیار یا لنگر که روی میل‌لنگ است) درگیر کند و آن را به چرخش درآورد.

 

استارت خودرو چگونه کار میکند؟|ولتاژ باتری

استارت خودرو چگونه کار میکند؟|ولتاژ باتری

 

ولتاژ باتری (اولین مجتمع تخصصی برق خودرو مازندران )

ارایه انواع باتری خودرویی بصورت کلی و جزئی

خدمات پس از فروش رایگان 50 ماهه

فروش انواع لوازم برقی خودرویی

ولتاژ باتری ، متمایز دیگران

 

 

 

استارت برای عمل کردن برق بسیار زیادی از باتری می‌کشد یا مصرف می‌کند که حدود ۵۰ تا ۱۵۰ آمپر است. جریان ضعیف باتری باید از یک رله یا کنتاکتور عبور کند و تبدیل به یک جریان بالا شود تا بتواند مورد استفاده موتور استارت قرار گیرد.

این اتفاق در بخش اتوماتیک استارت می‌افتد. همزمان با این اتفاق، در اتوماتیک استارت یک اهرم دوشاخه وجود دارد که این اهرم، دنده استارت را به جلو هل می‌دهد تا با فلایول درگیر شود. اتوماتیک استارت بین باتری و موتور استارت قرار دارد و در حقیقت با کنتاکتور که در بخش اتوماتیک استارت قرار دارد، برق میان باتری و موتور استارت وصل یا قطع می‌شود.

استارت خودرو چگونه کار میکند؟|ولتاژ باتری

استارت خودرو چگونه کار میکند؟|ولتاژ باتری نمایندگی_صبا_باتری_مازندران,نمایندگی_سپاهان_باتری_مازندران,نمایندگی_باتری_مازندران

آشنایی با اجزا و کارکرد موتور استارت خودرو

اجزای تشکیل دهنده موتور استارت عبارتند از؛

  • پوسته اصلی
  • بالشتک‌ها: هسته‌های آهنی و سیم‌پیچ‌ها
  • پیچ اتصال بالشتک به پوسته
  • زغال‌ها
  • فنر و پایه نگهدارنده زغال
  • جازغالی پلاستیکی
  • آرمیچر
  • کلکتور آرمیچر (مجموعه لامل‌ها)
  • سیم‌پیچ‌های آرمیچر
  • هسته آرمیچر
  • شافت آرمیچر
  • دنده استارت
  • کلاچ

پوسته اصلی موتور استارت از استوانه فولادی تشکیل شده است که قطعات داخل آن قرار دارند. به طور کلی قطعات داخل موتور استارت از دو قسمت اصلی تشکیل شده که شامل بالشتک‌ها و آرمیچر است. بالشتک‌ها که معمولا شامل ۴ باشتک است با پیچ‌هایی به پوسته اصلی وصل شده‌اند. هر بالشتک‌ها از یک هسته آهنی (کفشک) و سیم‌پیچی به دور آن تشکیل شده است.

اجزاء استارت

استارت خودرو چگونه کار میکند؟|ولتاژ باتری

استارت خودرو چگونه کار میکند؟|ولتاژ باتری نمایندگی_صبا_باتری_مازندران,نمایندگی_سپاهان_باتری_مازندران,نمایندگی_باتری_مازندران

پوسته استارت

پوسته استارت تشکیل شده است از یک استوانه که همان پوسته اصلی است، از جنس فولاد ساخته شده است.

بالشتک‌ها

چهار عدد بالشتک که از جنس فولاد است. درون پوسته نصب می‌شود که بایستی حوزه مغناطیسی در اطراف آنها ایجاد شود.

سیم پیچ

یک حلقه سیم پیچ به دور بالشتک‌ها پیچیده می‌شود. هر استارت دارای ۴ حلقه سیم پیچ است. با کمک بالشتک و نیروی الکتریکی، وظیفه ایجاد حوزه مغناطیسی را به عهده دارند.

اتوماتیک

این قطعه استوانه‌ای کوچک است که بر روی پوسته اصلی در پوش جلویی استارت نصب می‌شود. وظیفه اصلی این قطعه انتقال الکتریسیته به سیم پیچ بالشتک است. همزمان با پیش راندن دنده، استارت توسط دو شاخه دنده است. این پیش راندن باعث درگیری دنده استارت با دنده فلایویل می‌شود.

دنده استارت

این قطعه بر روی شفت آرمیچر و روی مارپیچ شفت آرمیچر قرار دارد. تنها در یک جهت خلاص و در جهت مخالف درگیر می‌شود. وظیفه این قطعه انتقال نیروی گردشی مکانیکی از آرمیچر به دنده فلایویل و چرخاندن فلایویل است.

آرمیچر

این قطعه در مرکز شفت خود دارای پره‌های چک است که سیم پیچ در داخل این هسته پیچیده شده و دو سر سیم پیچ به کالکتور متصل به سر شفت وصل است. وظیفه این قطعه ایجاد حوزه مخالف حوزه بالشتک است. در این زمان قطب‌های هم نام همدیگر را می‌رانند و باعث چرخش آرمیچر می‌شود.

زغال استارت

این قطعه از جنس کربن نرم و ترکیب درصد کمی مس است. وظیفه اصلی این قطعه رساندن الکتریسیته بر سر کالکتور آرمیچر جهت ایجاد حوزه مغناطیسی است.

کلگی استارت

این قطعه از جنس آلومینیوم خشک ساخته شده است. محل نصب پوسته اصلی اتوماتیک استارت بوده و نگهدارنده شفت آرمیچر است. البته شفت آرمیچر از سمت جلو درون بوشی که بر روی کلگی نصب شده، می‌نشیند.

درپوش انتهای استارت

این قطعه محل قرارگیری زغال‌های مثبت و منفی است. همچنین نگهدارنده شفت آرمیچر از انتهای آن نیز هست. شفت آرمیچر درون بوشی که روی درپوش انتهایی نصب شده، می‌نشیند.

 

نکات تکمیلی

استارت پوسته گیربکس سوار یا انتهای موتور وصل می‌شود و از طریق اتصال چرخ دنده خود استارت با چرخ دنده تعبیه شده روی فلایویل یا چرخ طیار موتور را می‌چرخاند.

در هنگام استارت زدن سلنوئید یا همان اتوماتیک استارت دنده استارت را به سمت دنده فلایویل می‌راند، در داخل اتوماتیک استارت یک کنتاکتور ساده وجود دارد که هم‌زمان با حرکت دنده استارت ولتاژ باتری را به آرمیچر وصل می‌کند؛ بنابراین بلافاصله بعد از قرار گرفتن دنده استارت روی دنده فلایویل استارت می‌چرخد و موتور را می‌چرخاند پس از قطع شدن برق استارت توسط فشار فنر دنده به عقب آمده و ارتباط آن با دنده روی فلایویل قطع می‌شود.

 

تازه ترین دانستنی فنی خودرویی را درتلگرام و اینستاگرام(voltajbattery@)ولتاژ باتری دنبال کنید.

 

استارت خودرو چگونه کار میکند؟|ولتاژ باتری

استارت خودرو چگونه کار میکند؟|ولتاژ باتری

 

ولتاژ باتری (اولین مجتمع تخصصی برق خودرو در مازندران) 

نمایندگی رسمی صبا باتری و سپاهان باتری در مازندران 

 با بیش از 20 سال فعالیت 

فروش بالا و پایین دارد / این خدمات است که می ماند 

مازندران / بابلسر / بعد از پل شازده رودخانه / جنب پمب بنزین

 

 

 

مدیر فروش :
09021178410

دفتر مرکزی:
011-35346660

تلگرام

 https://t.me/voltajbattery

اینستاگرام

https://www.instagram.com/voltajbattery/

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0