ولتاژ باتری
0

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ولتاژ باتری
ولتاژ باتری
مازندران-بابلسر-بلوار شهید ذوالفقاری-جنب پمپ بنزین کشوری

آیا شست و شوی انژکتورهای سوخت لازم است یا نه؟

آیا شست و شوی انژکتورهای سوخت لازم است یا نه؟

آیا شست و شوی انژکتورهای سوخت لازم است یا نه؟

با کثیف شدن انژکتورها مصرف سوخت بیش تر می شود و در نتیجه این افزایش، سوخت، نسوخته وارد منیفولد اگزوز می شود و به

مرور زمان باعث می شود تا کاتالیست کارایی خود را از دست دهد و از کار بیافتد، به همین منظور نیاز است در دوره های مشخصی

انژکتور ها شست و شو داده شوند.

 

با افزایش حساسیت بر محیط زیست و همچنین نیاز به افزایش توان موتور، سیستم پاشش سوخت در موتورهای بنزینی از حالت

کاربراتوری (Carburetor) به حالت انژکتوری (Injection) تغییر پیدا کرد، این در حالی بود که خیلی قبل تر، از تکنولوژی تزریق سوخت

توسط انژکتور در موتورهای دیزلی استفاده می شد.

 

آیا شست و شوی انژکتورهای سوخت لازم است یا نه؟

آیا شست و شوی انژکتورهای سوخت لازم است یا نه؟

وظیفه انژکتور، اتمیزاسیون و تزریق سوخت به صورت مستقیم به درون سیلندر (Gasoline Direct Injection) و یا تزریق سوخت درون

منیفولد هوا (multi Point Injection) است. اتمیزاسیون و تزریق سوخت، افزایش توان، کاهش آلایندگی و کاهش مصرف سوخت را به

دنبال دارد.

 

اگر انژکتور دچار گرفتگی شود و مسیر خروج سوخت در آن مسدود شود

 

موتور سوخت مورد نیاز خود را دریافت نمی کند و توان نرمال

خود را تولید نمی کند. به محض گرفتگی انژکتور، این مشکل توسط سنسورهای به کاررفته برای کنترل وضعیت موتور، تشخیص داده

نمی شود و به دنبال آن چراغ چک یا Engine Light در پشت آمپر نمایش داده نمی شود.

برای شناسایی این مشکل علائمی وجود  دارد که راننده می تواند با دانستن آن ها تشخیص دهد که انژکتورها کثیف اند یا نه.

 

اگر انژکتور دچار گرفتگی شود و مسیر خروج سوخت در آن مسدود شود

اگر انژکتور دچار گرفتگی شود و مسیر خروج سوخت در آن مسدود شود

 

علائم تشخیص میزان درستی عملکرد انژکتورها

۱٫ کاهش تدریجی توان تولیدی موتور

۲٫ کاهش تدریجی تعادل موتور ( افزایش تدریجی لرزش موتور )

۳٫ افزایش مصرف سوخت

۴٫ سخت تر شدن فرآیند استارت وقتی موتور سرد است

ادامه دار شدن مشکل سوخت رسانی، فشار بیش تری را به موتور وارد می کند که در نتیجه، به موتور آسیب جدی وارد می شود.

با کثیف شدن انژکتورها مصرف سوخت بیش تر می شود و در نتیجه این افزایش، سوخت ، نسوخته وارد منیفولد اگزوز می شود

و به مرور زمان باعث می شود تا کارایی خود را از دست دهد و از کار بیافتد، به همین منظور نیاز است در دوره های مشخصی

انژکتورها شست و شو داده شوند.

 

اگر انژکتور دچار گرفتگی شود و مسیر خروج سوخت در آن مسدود شود

اگر انژکتور دچار گرفتگی شود و مسیر خروج سوخت در آن مسدود شود

روش های شست و شوی نازل انژکتور

۱٫ شست و شو با مواد شیمیایی

یکی از راه های شست و شوی انژکتورها به کارگیری مواد شیمیایی است که حلال هایی در خود دارند، این حلال ها رسوبات موجود در نازل های انژکتور را در خود حل می کنند.

برخی از این مواد شیمیایی به صورت مکمل در باک ریخته می شوند و با سوخت موجود در باک ترکیب می شوند. ترکیب به وجودآمده

پس از عبور از پمپ بنزین به هر انژکتور وارد می شود و با خاصیت خود، جرم های موجود در نازل را در خود حل و وارد محفظه احتراق

می کند. جرم ها همراه با سوخت در محفظه احتراق مشتعل می شوند و از راه اگزوز خارج می شوند.

 

اگر انژکتور دچار گرفتگی شود و مسیر خروج سوخت در آن مسدود شود

اگر انژکتور دچار گرفتگی شود و مسیر خروج سوخت در آن مسدود شود

 

چه زمانی برای شست و شوی انژکتورها مناسب است؟

اگر در خودرو از سوخت مناسب و باکیفیت استفاده شود، زمان شست و شوی انژکتورها تقریباً هر ۵ سال یک بار و یا هر ۸۰ هزار

کیلومتر می شود، اما اگر از سوخت معمولی و بی کیفیت در خودرو استفاده شود، دوره شست و شو کم تر می شود. به طور کلی

بهتر است در صورت بروز علائم کثیفی انژکتور نسبت به شست و شوی آن اقدام کنید.

محمد جبارزاده شیاده

پایگاه خبری اسب بخار

 

 

تلگرام 👇

🆔 https://t.me/voltajbattery

اینستاگرام 👇

🆔https://www.instagram.com/invites/contact/?i=1dgc9tvccqsiz&utm_content=ehbt6z2

سایت 👇

🌐 https://www.voltajbattery.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0